حجت‌الاسلام واحدی:

سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش برگزار می شود

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: مرحله نهایی سی وسومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه (25 آذرماه جاری) در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵ - 15December 2013

سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "سیدمحمدرضا واحدی"، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: یکی از با سابقهترین مسابقات قرآن کریم در کشور، مسابقات قرآن کریم ارتش است که همزمان با تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال 1358 برنامه ریزی و از سال 1359 با حضور30 نفر آغاز شد و همه ساله با رشد کمی و کیفی روبرو بوده به نحوی که در سال جاری و در مراحل مقدماتی قریب به 9 هزار نفر در رشته های مختلف در این مسابقات شرکت کردهاند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی افزود: این مسابقات همه ساله در مراحل مقدماتی و منطقه ای در تمامی یکانهای آجا از خرداد ماه آغاز میشود و پس از برگزاری مرحله نهایی نیروهای تابعه ارتش در آبان ماه هر سال، منتخبین آنان برابر سهمیه تعیین شده در آئین نامه اجرایی مسابقات قرآن کریم ارتش به مرحله نهایی راه می یابند.
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه تصریح کرد: همزمان با این مسابقات، دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان با حضور منتخبین قرآنی دانشگاه های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیا(ص)، شهید ستاری، امام خمینی (ره) نوشهر، علوم پزشکی و دانشکده های پرستاری و فارابی که پس از موفقیت در مرحله مقدماتی به این مرحله رسیده اند نیز برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به گستردگی و تنوع رشته های قرآنی این دوره از مسابقات گفت: در سی و سومین دوره رقابت های قرآنی ارتش در رشتههای حفظ کل، 20، 15، 10 و 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سطح 1 و 2 و اذان تعداد 125 نفر برابر سهمیه مصوب از مجموع 5 اداره عقیدتی سیاسی تابعه آجا به مسابقات نهایی راه پیدا کرده اند که تعداد 30 نفر در مقطع کارکنان پایور و 30 نفر در مقطع کارکنان وظیفه و  33نفر در مقطع دانشجویان به عنوان برگزیدگان این مسابقات معرفی خواهند شد.
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: منتخبین قرآنی مقطع کارکنان پایور و وظیفه به عنوان نمایندگان ارتش به مسابقات دوسالانه قرآن کریم نیروهای مسلح اعزام خواهند شد که از بین نفرات منتخب این مسابقات گزینش نهایی جهت اعزام تیم قرآنی نیروهای مسلح به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی و همچنین مسابقات صلح و دوستی قرآن کریم ایران و عمان انجام خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین واحدی همچنین در ادامه از برگزاری مراسم تقدیر از پیشکسوتان قرآنی آجا در حاشیه این مسابقات خبر داد و گفت: آئین پایانی این مسابقات در روز پنجشنبه (92.09.28) در محل مرکز همایشهای کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جمعی از شخصیت های قرآنی کشور و تعدادی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین تصریح کرد: بحمد الله مسابقات قرآن کریم ارتش همه ساله با برنامهریزی و به کارگیری طرح های نوین قرآنی از بُعد کیفیت و کمیت رشد قابل توجهی داشته و برونداد مناسبی را نیز به همراه داشته است به نحوی که چهره های قرآنی آجا که در دل همین مسابقات پرورش یافته اند، بارها در مسابقات معتبر کشوری ( اوقاف و ...) و بین المللی حضور یافته و موفقیت های شایانی را کسب کردهاند.
 
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به اهمیت رقابتهای قرآنی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش  گفت: در بخش دانشجویان نیز با تعاملاتی که با سازمانها و مؤسسات قرآنی کشور نظیر سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور برقرار شده، زمینه حضور دانشجویان ارتش همگام با سایر دانشجویان کشور در جشنواره ها و مسابقات قرآنی کشوری فراهم شده است.

وی در پایان اذعان داشت: در سال جاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همگام با  ارگان های مختلف، در اولین جشنواره ملی ملکوت که مسابقهای چند بُعدی و مکاتبهای با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» از تألیفات مفسر بزرگ قرآن حضرت آیت الله جوادی آملی است، حضور یافت که توضیح بیشتر آن در سایت آجا و نشریات صف و ذوالفقار آمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار