با حضور فرمانده نیروی انتظامی صورت گرفت

رونمایی از اولین لوله خورشیدی ایران در ناجا

با حضور فرمانده ناجا از اولین لوله خورشیدی ساخت ایران توسط مهندسین نیروی انتظامی، رونمایی شد.
کد خبر: ۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ - 15December 2013

رونمایی از اولین لوله خورشیدی ایران در ناجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید احمد اسدی رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت مهندسی ناجا با اشاره به اینکه اولین لوله خورشیدی ایرانی توسط مهندسین نیروی انتظامی ساخته و به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: این لوله خورشیدی با قابلیتهایی نظیر حذف هزینه روشنایی روز با استفاده از انرژی خورشیدی، استفاده از نور مفید خورشید بدون اشعههای مضر آن، حذف بار برودتی ناشی از اتلاف گرمای لامپهای الکتریکی، افزایش انرژی محیط، استفاده از این سیستم در تمام فصول سال، افزایش راندمان کاری کارمندان تا ۲۰ درصد و... برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در انگلیس ساخته شد اما امروز این سیستم پس از بومی سازی و تایید کارایی آن توسط موسسات خارجی در نیروی انتظامی اجرایی شد.
 
سید احمد اسدی با اشاره به اینکه جنس این لوله از پلی کربن شفاف است و نیازی به نگه داری و تعمیرات دائمی ندارد، گفت: لوله خورشیدی را میتوان در سرویسهای بهداشتی، مناطق و فضاهای کور و یا با در نظر گرفتن تدابیر پدافندی در زاغههای مهمات و بازداشتگاهها و بطور کلی مکانهایی که کمتر نیاز به برق دارند، مورد استفاده قرار داد.
 
وی قیمت مدل خارجی این دستگاه را حدود ۸ میلیون تومان اعلام کرد این در حالی است که مدل ایرانی آن حدود پانصد هزار تومان هزینه دارد؛ در حال حاضر این سیستم در نقشههای نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفته شده و بزودی عملیاتی میشود.
 
اسدی قابلیت نصب تجهیزات جدید بر روی این دستگاه را یکی از ویژگیهای مهم این سیستم دانست و افزود: با نصب یک ذخیره ساز میتوانیم برای روزهایی که هوا کمتر آفتابی است، انرژی آن را ذخیره کرده و استفاده نماییم.
 
این مقام مسئول در خصوص تعامل ناجا با سازمان انرژیهای نو (سانا)، گفت: با توجه به توانمندیهای پژوهشی ما و این سازمان، میتوانیم با تعامل با یکدیگر به نتایج بسیار خوبی در این حوزه برسیم، البته تا هم اکنون دارای سطح بالایی از ارتباط نبودیم بلکه بیشتر سعی میکردیم از مطالب و سخنرانیهای آنان، استفاده نماییم، اما با رونمایی از این دستگاه بطور قطع سطح تعاملات ما بیشتر میشود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته در این خصوص با وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی نیز تعاملاتی داریم و به دنبال افزایش سطح ارتباطات در سطوح بالاتر و در بخش سازهها، هستیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار