وصیت‌های جاودان-16/ شهید "غلامعلی پیچک":

انحراف در حکومت اسلامی؛ خیانت به خون شهداست

"انحراف در حکومت اسلامی خیانت به خون شهداست. بگذارید بگویند حکومت دیگری هم به جز حکومت علی(ع) بود به نام خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد، ما از سرنگونی نمی‌هراسیم بلکه از انحراف می‌ترسیم."
کد خبر: ۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ - 25April 2016

انحراف در حکومت اسلامی؛ خیانت به خون شهداست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در سال ۱۳۶۰ غلامعلی پیچک به همراه عدهای از فرماندهان دوران دفاع مقدس به دیدارامام خمینی(ره) رفتند.

پس از پایان دیدار حضرت امام(ره) شش سهمیه حج تمتع به شهید پیچک دادند و گفتند: «یکی از این سهمیهها مُختَصِ خود شماست و بقیه را بین فرماندهانی که خودتان تشخیص میدهید توزیع کنید.» شهید والامقام در حضور رزمندگان این سهمیهها را قرعه کشی و بین افرادی که قرعه به نامشان افتاده بود توزیع کرد.

چند روز بعد که شهید علی موحد دانش از ماموریت برگشت وقتی موضوع را فهمید با شوخی به شهید پیچک گفت: "خوب سهمیه حج را بین خودتان تقسیم میکنید! پس ما چی؟" شهید پیچک در جواب گفت: "قرعه به نام تو هم افتاده!"

به این ترتیب شهید علی موحد دانش هم حج تمتع را به جا آورد و پس از شهادت غلامعلی متوجه شد شهید پیچک سهمیه خودش را به او داده است.

در سال ۱۳۸۶ حاج رضا برادر شهید پیچک به نیابت از این شهید پس از تشرف به مکه، حج تمتع را به جا آورد.

خاطرنشان میسازد، غلامعلی پیچک در عملیات مطلعالفجر در نوک پیکان گردان وارد نبرد علیه دشمن شد و در منطقه «قاسمآباد» واقع در ارتفاعات «برآفتاب» با نیروهای دشمن تن به تن درگیر شد و نزدیک ظهر روز 20 آذر ماه 1360 بر اثر اصابت گلوله به گلو و سینهاش به شهادت رسید.

متن زیر جملاتی است که شهید پیچک به طور شفاهی برای دوستان وصیت کرده است و متن مکتوبی از ایشان بدست نیامده است:

1-  جنازه مرا بر روی مینها بیاندازید تا منافقین فکر نکنند، ما در راه خدا از جنازهمان دریغ داریم. به دامادیِِ دو ماهه من نگریید، دامادیِ بزرگی در پیش دارم.

2- خدا کند که حکومت سرنگون گردد، اما منحرف نگردد، چون انحراف، خیانت به خون شهداست. بگذارید بگویند حکومت دیگری هم به جز حکومت علی(ع) بود به نام خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد، ما از سرنگونی نمیهراسیم بلکه از انحراف میترسیم.

3- من در این راهی که انتخاب کردهام، سختی بسیار کشیدهام؛ خیلی محرومیتها لمس نمودهام. همهی هدفم این است که زحماتم از بین نرود. از خدا میخواهم که حتماً این کارها را از من قبول کند و اجرم را بدهد. اجر من تنها با شهادت ادا میشود و اگر در این راه شهید نشوم، همه زحماتم هدر رفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها