معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

فتح خرمشهر از جنس پیروزی انقلاب است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: فتح خرمشهر حماسه ای از جنس انقلاب و دفاع مقدس است و خاطره این حماسه بزرگ باید همواره زنده نگاه داشته شود.
کد خبر: ۷۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ - 26April 2016

فتح خرمشهر از جنس پیروزی انقلاب است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احد جمالی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته مقاومت و پیروزی و سی و چهارمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر که در محل استانداری قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، ابراز کرد: آزادسازی خرمشهر از یوغ دشمن بعثی طبق فرمول های معمول نظامی امری محال و غیر ممکن بود و به همین خاطر بود که صدام به خیال باطل خود و به نمایندگی از استکبار جهانی رسما اعلام کرد اگر بتوانید خرمشهر را فتح کنید، کلید بصره را تحویل می دهم.

وی با اشاره به قدرت مدیریت و فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) افزود: آن امام بزرگوار به تاسی از امام امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند در کارهای سخت، ابتدا تعقل و توکل کنید و سپس وارد صحنه شوید، در جریان آزاد سازی خرمشهر کاری کرد که تمام فرمول های نظامی و بین المللی هیچ و پوچ شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به عشق و علاقه رزمندگان اسلام به ولایت تاکید کرد: همین حضور در صحنه و عشق و تبعیت نسبت به مقام ولایت، منجر به فتوحاتی شد که با هیچ فرمول علمی قابل قیاس نبوده و به ذهن ارتش های دنیا نیز مطلقا خطور نمی کرد.

وی همچنین به خاطره حضور خود در فتح خرمشهر و در جوار فرماندهان شهیدی چون شهید الوانی و شهید هاشم اعتمادی از لشکر فجر اشاره کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی در استان قم در ادامه با یادآوری حضور و ایثارگری خیل عظیم اقشار مختلف مردم از روحانی و غیر روحانی، بسیج، نیروهای جهادگر و .. در کنار نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: امروز اقتدار و امنیت نظام اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام است و لذا باید در پاسداشت دستاوردهای حوزه ایثار و شهادت به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که جنس فتح خرمشهر، از جنس پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است، به مقایسه نقش مردم در کسب پیروزی های آن دوران پرداخت و افزود: همانگونه که آحاد مردم در به ثمر رسیدن انقلاب و پیروزی های دفاع مقدس با جان و دل نقش آفرینی کردند، در پاسداشت چنین حماسه بزرگی نیز همه مردم باید پای کار بیایند و سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح ملی گرامی داشته شود.

جمالی نقش بی بدیل رهبری را در هدایت جامعه و پیروزی های بدست آمده مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان سخت: امروز رهبری عزیز نظام اسلامی همچون حضرت امام راحل متعلق به گروه خاصی نبوده و متعلق به آحاد ملت هستند و نقش پدری و رهبری برای جهان اسلام و بخصوص ملت بزرگ ایران دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در پایان با تقدیر از تلاش های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و دبیر ستاد هفته مقاومت و پیروزی در راستای نشر معارف و فرهنگ دفاع مقدس در استان، بر هماهنگی کلیه دستگاه های استان مبنی بر تکریم و گرامیداشت هر چه باشکوهتر هفته مقاومت و پیروزی و حماسه سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد.

برنامه های گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی در استان قم از پنجشنبه 30 اردیبهشت با غبارروبی مزار شهدا آغاز می شود و تا روز سه شنبه چهارم خرداد ادامه خواهد یافت.

نظر شما
پربیننده ها