فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر:

روشنگری‌های حضرت زینب(س) نهضت عاشورای حسینی را ماندگار کرد

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سخنرانی‌های آتشین و روشنگری‌های حضرت زینب(س)، نهضت عاشورای حسینی را کامل و آن را برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ماندگار کرد.
کد خبر: ۷۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 26April 2016

روشنگری‌های حضرت زینب(س) نهضت عاشورای حسینی را ماندگار کرد

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، محمدتقی صفری صبح امروز در همایش حضرت زینب(س) الگوی ایستادگی در تیپ پیاده امام صادق (ع) اظهار داشت: حضرت زینب (س) با ایثار خود در قضیه کربلا و بیان ناگفتههای آن رویداد مهم، موجب ثبت واقعه کربلا در تاریخ شدند و اگر ایشان نبودند نهضت کربلا مسکوت میماند.

وی بیان کرد: امروز هرچه از نهضت کربلا بیان میشود، برگرفته از افشاگریهای حضرت زینب(س) علیه یزیدیان است.

فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: حرکت حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا سند استکبارستیزی برای همه نسلهاست، ایشان با روحیه شکستناپذیری، صلابت نفس و ایستادگی در مقابل ظلم، عزتمندی اهلبیت(ع) را به رخ استکبار کشید.

صفری ادامه داد: بصیرت عاشورایی و انتقال پیام امام حسین(ع) و تبلیغ فرهنگ عاشورا به آیندگان مدیون پیام حضرت زینب(س) است.

وی بیان داشت: زمانی که حضرت زینب (س) در طول اسارت به کربلا رسیدند با سخنرانیهای آتشین و روشنگریهای خویش نهضت عاشورای حسینی را کامل و آن را برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ماندگار کردند.

صفری افزود: همانگونه که حضرت زینب (س) پیامآور کربلا بودند و با الهام از منبع ولایت پیام کربلا را به مردم زمان خویش و پس از آن منتقل کرد ما نیز باید پیام انقلاب اسلامی را که برگرفته از عاشورا و کربلا است به نسل جوان و جامعه امروزی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز با تأسی از حضرت زینب(ع) بهخوبی درس ایثار، عزت، ایستادگی، مقاومت و سربلندی در برابر استکبار را به منصه ظهور رساندهاند، تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی، دشمنشناسی، نفوذناپذیری و ایستادگی ملت ایران و پاسداران انقلاب اسلامی استکبار را در فکر فرو برده است و تمام برنامههای خود را معطوف کرده تا این روحیه را ضعیف جلوه دهد.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه اگر بیش از 20 میلیون از برادران دینی ما در کربلای معلی حضور پیدا میکنند به برکت ایثارگری و همین روشنگریهای حضرت زینب(س) است، گفت: آگاهی، دشمنشناسی، وحدت، اطاعتپذیری از ولایت از ویژگیهایی است که حضرت زینب(س) بهخوبی به ما روشنگری کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها