جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در مازندران برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد پیش از ظهر امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و دبیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 26April 2016

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در مازندران برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، پیش از ظهر امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و دبیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رئیس ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان در سخنانی همبستگی ملی در عالی ترین سطح، دفاع جانانه و صادقانه از ولایت و رهبری و عمل به تکلیف را از دلایل آزادسازی خرمشهر یاد کرد و خاطر نشان ساخت: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی و ...مراسم گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر را با شکوه برگزار کنند.

علیرضا یونسی رستمی با اشاره به این که این حماسه ماندگار از قله های شرافت و فضیلت ملت ایران اسلامی است، بیان کرد: آزادسازی خرمشهر، فتح های بعدی ملت ایران را رقم زد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، با اشاره به این که امام خمینی (ره) در برابر دو قدرت بزرگ شرق و غرب ایستاد و تئوری جدیدی از حاکمیت و اداره جامعه را مطرح نمود که مبتنی بر اندیشه های الهی و معنویات بود، گفت: ابرقدرت ها در برافروختن آتش جنگ به دنبال خاموش کردن شعله فروزان انقلاب اسلامی بودند، لیکن انقلاب در سایه رهبری حکیمانه امام راحل و مقاومت مردم تثبیت شد و به عنوان الگویی رهایی بخش برای نهضت های آزادیبخش جهان درآمد.

 یونسی رستمی با بیان این که فتح خرمشهر، توازن نظامی رژیم بعثی عراق و حامیانش را بهم زد، احساسات ملت ایران را در راستای تقویت همبستگی رقم زد و قدرت دفاعی ملت ایران و بازدارندگی خارجی را متجلی نمود، افزود: باید این روز بزرگ را به عظمت و بزرگی پاس بداریم و از ایثارگران دفاع مقدس همواره تجلیل و قدردانی کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان مازندران، بر تشکیل ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد، از سوی فرمانداران و بخشداران تأکید کرد و گفت: ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تمام ایام سال باید در برنامه کاری مدیران و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

 در این جلسه سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران و دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان از برگزاری گردهمایی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد خبر داد و افزود: این مراسم با حضور پیشکسوتان عملیات فتح خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

سردارعبدالله ملکی، یادآور شد: امنیت ایران اسلامی مدیون خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر همزمان با نیمه شعبان بسیار مهم است، افزود: سرکشی از خانواده ایثارگران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و اجرای مسابقات ورزشی با مسئولیت کمیته ورزش و جوانان بخشی از برنامههای پیشنهادی در سالروز فتح خرمشهر است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه خیابانهای بسیاری از شهرهای کشور به نام خرمشهر و سوسنگرد و سرداران شهید نامگذاری شده است، افزود: مسئولان مازندران با نامگذاری یکی از خیابانهای مرکز استان و همه شهرستانها به خرمشهر و سرداران شهید استان، یاد و نام دفاع مقدس را زنده نگه بدارند.

سردار ملکی ضمن برشمردن برنامه های سوم خرداد، گفت: برگزاری صبحگاه مشترک به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر از دیگر برنامههای این مناسبت است.

وی افزود: در 31 اردیبهشت فرماندهان شهرستانها در پیش از خطبه نماز جمعه در هر شهرستان و مرکز استان به مناسبت سالرزو آزادسازی فتح خرمشهر و نقش رزمندگان دفاع مقدس در این روز سخنرانی میکنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به روزشمار این مناسبت اظهار کرد: امسال برنامههای سالروز دفاع مقدس در سه روز و از دوم تا چهارم خرداد با شعار «ما آماده ایم» در سطح استان برگزار میشود.

همچنین در ادامه ی این جلسه محمد شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر مقارن با فصل امتحان دانشآموزان است و برنامههای ویژه این مناسبت در سطح ادارات برگزار میشود، گفت: موضوع فرهنگ و ایثار و شهادت از برنامههای فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش محسوب میشود.

شعبانی افزود: آموزش و پرورش مازندران در طول سال با اعزام 15 هزار دانشآموز به راهیان نور رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

 وی با اعلام اینکه تاکنون 3 هزار دفتر خاطرات دانشآموزان اعزام شده با راهیان نور با همکاری سپاه کربلای مازندران جمعآوری و به چاپ رسیده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش یکمیلیارد تومان برای چاپ خاطرات دانشآموزان در سفر راهیان نور اختصاص داده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 94-95 یادواره 2 هزار شاخص شهید مازندران برای نخستینبار در مدارس مازندران برگزار شد و این فعالیت در طول سال استمرار دارد.

شعبانی گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه فعالیتهای فرهنگی زیادی در سطح مدارس اجرا میشود حتی مطالب زیادی هم در قالب موضوعات درسی در کتابها گنجانده شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار