مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:

فضای کار بسیاری برای فعالیت در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس وجود دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: فضای کار بسیاری برای لفعالیت در حوزه ادبیات و هنر مختص دفاع مقدس در استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ - 26April 2016

فضای کار بسیاری برای فعالیت در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس وجود دارد

به گزارش دفاع پرس از ارومیه، سردار " سعید قربان نژاد " در اولین نشست کمیته ادبیات و هنر دفاع مقدس، با بیان اینکه دفاع و مقاومت در استان ما همچنان موضوعیت دارد و محدود به دوران دفاع مقدس نیست، اظهار کرد: فضای کار برای پرداختن به موضوع حماسه و مقاومت در استان ما زیاد است و انتظار می رود هنرمندان و نویسندگان به این موضوعات توجه بیشتری نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه عملیات خیبر و کربلای 5 از بزرگترین عملیات های دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام است که هم اکنون نحوه انجام آنها نیز در دانشگاه های نظامی مورد تدریس است، گفت: تعداد کتاب هایی تالیفی حوزه دفاع مقدس در آذربایجان غربی 119 جلد است؛ در حوزه پژوهش هم 24 جلد کتاب است؛ تعداد و مشخصات فیلم ها هنوز احصا نشده با این حال نیاز به تولید آثار ادبی و هنری بسیار احساس می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اگر ما امروز حماسه آفرینی ها را روایت نکنیم این کار برای نسل آتی دشوار خواهد بود، افزود: در حوزه ادبیات دفاع مقدس ظرفیت تولید آثار ما 4 رقمی و در تولید آثار پژوهشی مرتبط با این موضوع نیز استعداد 3 رقمی داریم.

سردار قربان نژاد در ادامه با اشاره به لزوم فضاسازی و نصب المان های مرتبط با دوران دفاع مقدس در پروژه های عمران شهری، اظهار کرد: از شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری ارومیه درخواست داریم در طراحی المان های مربوط به دوران دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز هماهنگی شود تا خروجی کار، یک اثر هنری فاخر و قابل درک برای عموم باشد.

نظر شما
پربیننده ها