در نامه دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی به ظریف عنوان شد

دستگاه دیپلماسی ترور دانشمندان هسته‌ای را پیگیری کند

کنگره شهدای جهاد علمی ضمن حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور در حفاظت از منافع ملی از جنابعالی در خواست می‌نماید در رابطه با محاکمه و مجازات معاونین صهیونیستی ترور دانشمندان مسلمان ایرانی تلاش مجدانه نمایید.
کد خبر: ۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳ - 15December 2013

دستگاه دیپلماسی ترور دانشمندان هسته‌ای را پیگیری کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نامه دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور منتشر شد.

متن کامل نامه کنگره شهدای جهاد علمی به وزیر امور خارجه به این شرح است:


برادر ارجمند جناب آقای دکتر ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

همانطور که مستحضرید چندین نفر از دانشمندان مسلمان ایرانی طی سالهای اخیر ترور شده و به شهادت رسیدهاند، بر مبنای تحقیقات وزارت اطلاعات و اعترافات عوامل ترور، تروریستها در خاک فلسطین اشغالی توسط عوامل رژیم صهیونیستی تجهیز و مسلح شده و تحت هدایت و فرماندهی سازمان جاسوسی موساد مرتکب این جنایات بین المللی شدهاند که طبق معاهدات بین المللی، فراهم نمودن مقدمات محاکمه و مجازات عناصر دخیل صهیونیستی به عنوان معاونین جرم این جنایات دهشتناک در صلاحیت دادگاههای صالح جمهوری اسلامی است.

از اینرو کنگره شهدای جهاد علمی ضمن حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور در حفاظت از منافع ملی از جنابعالی به عنوان مسئول دستگاه دیپلماسی کشور در خواست مینماید که علاوه بر پی گیری مطالبه بازماندگان معظم شهدا و ملت بزرگ ایران در رابطه با محاکمه و مجازات معاونین صهیونیستی ترور دانشمندان مسلمان ایرانی نسبت موارد زیر تلاش مجدانه نمایید.


۱- پاسداری تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از دست آوردهای علمی به خصوص غنی سازی اورانیوم در خاک جمهوری اسلامی ایران.


۲- یادآوری مسئولیت طرفهای غربی مذاکرات هستهای در لزوم محکومیت ترور دانشمندان ایرانی و لزوم پی گیری محاکمه و مجازات طراحان اصلی این جنایات.


۳- تلاش وافر منطقهای و بین المللی برای خلع سلاح منطقه از سلاحهای کشتار جمعی و در نهایت خلع سلاح جهانی و استفاده از ظرفیت مهم ریاست اجلاس کشورهای غیر متعهد در این راستا.


۴- پی گیری لازم در مراجع بین المللی به خصوص شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمانها و نهادهای بین المللی برای محکومیت ترور دانشمندان ایرانی و همچنین محکومیت ترور مردم بیگناه سوریه، عراق، لبنان که از سوی صهیونیستها و بعضی دولتهای مستبد منطقه در حال اجرا است.


۵- پی گیری سیاست اعلام شده جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش بین المللی برای اجرایی کردن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین که از حقوق اولیه و بدیهی هر ملتی به شمار میرود که در این صورت با محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی، مهمترین عامل علیه صلح و امنیت بین المللی در منطقه و جهان ریشه کن خواهد شد.

دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار