سردار میرزایی:

ایران در مبارزه با مواد مخدر تنهاست

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر تنهاست، گفت: ما بیشتر نیازمند برقراری ارتباطات و همکاری متقابل با کشورهای جهان هستیم چرا که این همکاری ها تاثیرگذار تر از واگذاری تجهیزات و امکانات است.
کد خبر: ۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵ - 15December 2013

ایران در مبارزه با مواد مخدر تنهاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار مرتضی میرزایی جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا امروز در دیدار با رئیس کمیته پارلمانی اروپا با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در زمینه مبارزه  با این ماده نابود کننده جایگاه ویژهای دارد، اظهار داشت: سالانه مقادیر زیادی از محمولههای مرفین به مقصد اروپا توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف میشود.

وی افزود: قطعا همکاری و تعامل بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران منجر به افزایش کشفیات بیشتری از مواد مخدری میشود که به سمت اروپا در حال ترانزیت است.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، افزود: تلاشهای ما منجر شده تا مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا تغییر کند اما متاسفانه ما در این مبارزه خود را تنها احساس میکنیم.

میرزایی تاکید کرد: مواد مخدری نظیر مرفین و هروئین در کشور ما مصرف ندارند و تنها برای ترانزیت به سمت اروپا وارد ایران میشود.

وی بر افزایش تعاملات بین ایران و اروپا به خصوص در بخش تجهیزات تاکید کرد و افزود: البته ما به توان خود اعتقاد داریم و موفقیت زیادی را در مبارزه با مواد مخدر به خصوص در تربیت و پرورش سگهای مواد یاب بدست آوردهایم.

به گفته این مقام انتظامی، با توجه به تغییر الگوی مصرف و نیاز به کسب علم روز، ایران به دنبال افزایش تعاملات با کشورهای جهان در حوزه مبارزه با مواد مخدر میباشد.

سردار میرزایی خطاب به رئیس کمیته پارلمانی اروپا گفت: علیرغم تمامی مشکلات، پلیس جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا با تمام توان به مبارزه بیامان با مواد مخدر ادامه دهد و امیدواریم بخشی از این مشکلات از سوی شما به پارلمان اروپا اعلام شود.

در ادامه یکی از نمایندگان پارلمانی اروپا با اشاره به اینکه این هیأت در تلاش است تا روابط خود را با پارلمان ایران به خصوص در بحث مبارزه با مواد مخدر گسترش دهد، افزود: مبارزه با مواد مخدر کار آسانی نیست اما ما قطعا تلاشهای جمهوری اسلامی ایران را به سازمان ملل منعکس خواهیم کرد و بعد از نشست ژنو همکاری بین غرب و ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش خواهد داشت.

در ادامه سردار میرزایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کمکهای مالی از سازمان ملل به ایران کافی است، اظهار داشت: ما بیشتر نیازمند برقراری ارتباطات و همکاریهای متقابل با کشورهای جهان هستیم چرا که این همکاریها تاثیرگذارتر از واگذاری تجهیزات و امکانات است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار