راهیان نور غرب-39/ سخن‌پرا در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

یادمان شهدای مطلع الفجر در طول سال پذیرای حضور کاروان‌های راهیان نور است

مسئول یادمان شهدای مطلع الفجر با بیان اینکه این یادمان در طول سال پذیرای حضور کاروان‌های راهیان نور است، گفت: ساخت حسینیه این یادمان در مراحل پایانی است.
کد خبر: ۷۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ - 28April 2016

یادمان شهدای مطلع الفجر در طول سال پذیرای حضور کاروان‌های راهیان نور است

"رسول سخن پرا" مسئول یادمان شهدای مطلع الفجر در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانهای شهید رهبر در خصوص فضای این یادمان گفت: یادمان شهدای مطلع الفجر در منطقه عملیاتی مطلع الفجر واقع شده است که در شمال شهر گیلانغرب و در کنار روستای آوزین قرار دارد.

وی افزود: در محل این یادمان حسینیهای با ظرفیت 500 نفر با سیستم سرمایشی و گرمایشی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حال ساخت است. ساخت این حسینیه از سال گذشته آغاز و تاکنون پیشرفت 90 درصدی داشته است. امید است تا سه ماه دیگر مورد بهرهبرداری و افتتاح قرار بگیرد.

سخن پرا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 6 هزار نفر از یادمان شهدای مطلع الفجر بازدید کردند که بیشتر کاروانهای مربوط به خانوادههای شهدا است که در قالب طرح "یاد عزیزان" در این یادمان حضور مییابند. همچنین بسیاری با ماشینهای شخصی در این یادمان حضور پیدا میکنند.

مسئول یادمان شهدای مطلع الفجر گفت: این یادمان 6 خادم خواهر و برادر و 3 راوی که از بومیهای شهرستان گیلانغرب هستند، دارد. یادمان شهدای مطلع الفجر در طول سال پذیرای کاروانهای راهیان نور خواهد بود که دوره اوج حضور کاروانها از نیمه اسفند تا اواخر اردیبهشت(حضور کاروانهای خانوادههای شهدا)، مرداد و شهریور(حضور کاروانهای مردم از طرف شهرداری تهران) و آبان و آذر(حضور کاروانهای دانش آموزی) است.

لازم به ذکر است یادمان شهدای مطلع الفجر در غرب جاده گیلانغرب – سرپل ذهاب و در کنار روستای آوزین در غرب گورسفید واقع است که به صورت کانالها و سنگرهای برجامانده حفظ و بازسازی شده است.

عملیات مطلع الفجر با هدف آزادسازی ارتفاعات مهم شیاکوه، چرمیان و تنگ قاسم آباد از 20 آذر تا 6 دی سال 60 انجام شد. در این عملیات غلامعلی پیچک فرمانده محور تنگ کورک به همراه سرگرد مرادی از افسران لشکر 81 زرهی کرمانشاه در چم امام حسن(ع) به شهادت رسیدند. شهید جمال تاجیک مربی آموزشی تاکتیک سپاه و فرمانده گردان عمل کننده نیز در شیاکوه نیز در این عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار