نامگذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام فرمانده رشید لشکر فاطمیون

شهید «علیرضا توسلی» معروف به ابوحامد از رزمندگان دوران جهاد در افغانستان بوده که سال‌ها پیش به همراه خانواده خود به ایران مهاجرت کرده و در مشهد مقدس زندگی می‌کرد.
کد خبر: ۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ - 29April 2016

نامگذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام فرمانده رشید لشکر فاطمیون

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، خیابانی در مشهد به نام فرمانده رشید لشکر فاطمیون شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) نامگذاری شد.

شهید «علیرضا توسلی» معروف به ابوحامد از رزمندگان دوران جهاد در افغانستان بوده که سالها پیش به همراه خانواده خود به ایران مهاجرت کرده و در مشهد مقدس زندگی میکرد. پس از آغاز نبرد سوریه و قدرت گرفتن حضور داوطلبانه نیروهای مختلف از کشورهای مختلف، جمعی از افغانستانیهای مهاجر ساکن شهرهای مختلف ایران، عراق، عمان، کویت و دیگر کشورهای منطقه، رهسپار این کشور شدند. شهید توسلی نیز یکی از این نیروها بود که به همراهی تعداد دیگری از مهاجران افغانستانی به سوریه رفته بود.

با حمله تکفیریها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقان اهلبیت(ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند؛ از این رو افغانستانیهای بسیاری که در سوریه بودند، جانانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند. همچنین افغانستانیهای دیگری که در کشور افغانستان و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه فاطمیون را تشکیل دادند.

در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار میکردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه 22 نفره به صورت داوطلبانه به این کشور رفتند. حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان آنها هرکجا شیعیان و محبان اهلبیت(ع) درخطر باشند، به یاری آنها میشتابند.

شهیدان ابوحامد و فاتح از جمله فرماندهان برجسته میان رزمندگان فاطمیون بودند که طی مبارزات و درست چند کیلومتر مانده به مرزهای اسرائیلیها به شهادت رسیدند. همسر ابوحامد با تکیه بر گزارشات همرزمان او معتقد بود که او با سلاح صهیونیستها به شهادت رسیده است و داعشیها بعد از عقبنشینی به سرزمینهای اشغالی متواری شده بودند. درحال حاضر به جهت استقبالی که از شرکت داوطلبانه افراد در این گروه شده است و افزایش تعداد نیروهای آن و توان عملیاتی، از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرده است.

پیکر پاک شهید علیرضا توسلی (ابو حامد)، فرمانده لشکر فاطمیون در مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار