روایت سه عملیات دفاع مقدس در «نونی صفر» بازخوانی می‌شود

«سیدحسن شکری» در کتابی کم حجم سه عملیات والفجر8 و کربلای1 و کربلای5 را با نثری روان و پر جزئیات روایت کرده؛ که در نوع خود بی‌نظیر است.
کد خبر: ۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ - 30April 2016

روایت سه عملیات دفاع مقدس در «نونی صفر» بازخوانی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نونی صفر» شانزدهمین دفتر خاطرات دفتر هنر و ادبیات مقاومت است؛ که به کوشش سید حسن شکری تدوین شده است.

این کتاب مجموعه خاطرات سیدحسن شکری و روزهای حضورش در مناطق جنگی فاو، امالقصر، مهران و کانال پرورش ماهی و عملیاتهای والفجر8، کربلای1و 5 میباشد.

اشاره نویسنده

«تمامی این نوشتهها وقایعی است که من با چشمهایم دیدهام و هیچ تصرفی در آن نکردهام. بیشتر قهرمانان این وقایع تاریخی، یا در این عملیات و یا در عملیاتهای بعدی به شهادت رسیدهاند. خاطراتی که پیش رو دارید مربوط به ذکر گوشههایی از عملیاتهای والفجر8(سه راه نمک)، کربلای1(سنگشکن) و عملیات تکمیلی کربلای5(نونی صفر) است.»

چندان که اشاره شد «نونی صفر» کتابی کوچک اما پر جزئیات از سه عملیاتی است که نویسنده در آن حضور داشته و همه آنها را بیواسطه روی کاغذ آورده و به مخاطب عرضه کرده است؛ از این رو «نونی صفر» تجربه حیرتآوری خواهد بود برای خواننده و دستمایه خوبی برای محققینی که میخواهند جنگ تحمیلی 8 ساله را مورد مطالعه قرار بدهند.

نظر شما
پربیننده ها