با اهالی فرهنگ و هنر؛

سه پیشنهاد‌ «علیرضا قزوه» برای خرید «کتاب خوب»

دغدغه خرید «کتاب خوب» یکی از مسائل مهمی است که همه را متوجه خود می‌کند. برای برطرف کردن این دغدغه، نظر خواهی از نویسندگان، شاعران، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر می‌تواند کمک بسزای داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 30April 2016

سه پیشنهاد‌ «علیرضا قزوه» برای خرید «کتاب خوب»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کمتر از یک هفته تا آغاز به کار نوزدهیمن دوره از نمایش بین المللی کتاب تهران باقی است. نمایشگاهی که پس از هجده تجربه خود، امسال قرار است با شکل و شمایلی متفاوت در «شهر آفتاب» محل اختصاصی نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار برگزار شود.

دغدغه خرید «کتاب خوب» همیشه یکی از مسائل مهمی است که بازدیدکنندگان را متوجه خود می کند. برای برطرف کردن این دغدغه، رجوع و نظر خواهی از نویسندگان، شاعران، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر می تواند کمک بسزای در این امر داشته باشد. خبرگزاری دفاع مقدس برنامه دارد برای کمک به مخاطبین و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران، جهت تهیه یک بسته کتاب خوب نظر اهالی فرهنگ و هنر را جویا می شود.

«علیرضا قزوه» شاعر انقلاب اولین معرف کتاب در بخش شعر و ادب فارسی است. او از جمله شاعران حوزه انقلاب و دفاع مقدس شمرده میشود و درونمایه اشعار او مذهبی است. اشعار او در قالب شعر سپید و غزل منتشر شده است.

 از وی آثار زیادی به چاپ رسیده است که از «نخلستان تا خیابان»، «دو رکعت عشق»، «پرستو در قاف»، «شبلی و آتش»، «این همه یوسف»، «عشق، علیه السلام»، « با کاروان نیزه»، « من میگویم شما بگریید» و « صبح بنارس» نمونه های از آثار این شاعر انقلاب است.

علیرضا قزوه  برای خرید آثار ادبی از نمایشگاه کتاب تهران از مجموعه های مختلف آثر جدید فاضل نظری، مجموعه شعرهای امیری اسفندقه و مجموعه علی داوودی را پیشنهاد کرد.

فاضل نظری؛ مجموعه «کتاب»

فاضل نظری از شاعرانی است که آثار او طی چند سال اخیر جزء پرطرفدارترین ها بوده است. ضمناً از کتاب او بهعنوان برگزیدۀ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷ تقدیر شده است. همچنین از او بهعنوان شاعر جریانساز در دهۀ ۱۳۸۰ و همچنین پرمخاطبترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمدهاست. از دیگر افتخارات او انتخاب وی بهعنوان یکی از پنج چهرۀ شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران است که در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او تقدیر شد.

فاضل نظری قرار است آخرین مجموعه شعر خود را تحت عنوان«کتاب» به نمایشگاه بیاورد. این مجموعه شعر که آن را حوزه هنری به چاپ رسانده می تواند یکی از مهمترین اتفاقات ادبی سال نمایشگاه بیست و نهم تهران باشد.

مرتضی امیری اسفندقه؛ مجموعه «سیاه مست سایه تاک»

اسفندقه شاعری است که تاکنون از او مجموعه اشعاری چون «رستاخیز حرکات»، «چین کلاغ»، «بازوان مولایی»، «کوار»، «ولی دوشنبه آه»، «گاهی خجالت میکشم از اینکه انسانم»، «نماشم»، «ورمشور» و «دهلی ستاره بود» به چاپ رسیده است.

شهرستان ادب درتلاش است تا برای نمایشگاه کتاب امسال بتواند مجموعهی از قصیده های او را در نمایشگاه عرضه کند.

علی داوودی؛ مجموعه «گاهی حواست نیست»

علی داوودی که پیش از این مجموعه های چون «نام تو چیست؟»، « سوء تفاهم»، « مردگان بسیارند» و «شعری برای جنگ»، «شاعر مردم» و «شهر فرنگ» را منتشر کرده است مجموعه «گاهی حواست نیست» را به نمایشگاه کتاب تهران می آورد.

به گفته داوودی این کتاب موضوع بندی خاصی ندارد و در آن از همه چیز سخن گفته شده است. این کتاب را «شهرستان ادب» به چاپ رسانده است و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها