حجت الاسلام خاتمی:

کسانی به دنبال آن هستند تا ریل انقلاب را تغییر دهند

امام جمعه موقت تهران گفت: اکنون کسانی به دنبال آن هستند تا ریل انقلاب را عوض کنند و این خطری بزرگ است.
کد خبر: ۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ - 01May 2016

کسانی به دنبال آن هستند تا ریل انقلاب را تغییر دهند

به گزارش خبرنگاراخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران عصر امروز در مراسم پاسداشت روز معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به اینکه آینده دانشگاه هایی مثل دانشگاه عالی دفاع ملی نیاز به عالمانی متخصص و متعهد دارد گفت: شهید مطهری دارای ذوابعادی فیلسوف، مفسر، عارف و مورخ بود. این شهید بزرگوار جلوه ای برجسته داشت و انقلابی ای بود که امامی خواست.

وی ادامه داد: از دیدگاه قرآن علمی ارزش دارد که رشد آور باشد و راه را به انسان نشان دهد بنابراین باید گفت آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه و حوزه های ما باید به این سمت و جهت حرکت کنند

امام  جمعه موقت تهران اظهار داشت: قرآن چهار خصوصیت را برای عم رشد آور بیان می کند که عبارتند از: علمی که از محضر معلمان شایسته آموخته شود، علم رشدآور لائیک نیست، علم رشد آور  در آن روشنگری مسئولین و تعهد وجود دارد و در علم رشد آور تعصب کورکورانه و بدون منطق وجود ندارد.

وی درادامه عنوان کرد: گزارش هایی که دیروز و امروز رسیده نشان می دهد در برخی دانشگاه ها نمی توان امانت فکر و اندیشه انسان ها را به دست آدم های غیر امین سپرد.

وی تصریح کرد: آن هایی که فکر متعلمین خود را به سمت غفلت می برند علم آ ها علم رشد آور نیست. به همین خاطر در دانشگاه ها باید دنبال معلمان  متعهد کشت. به عبارت دیگر تخص به تنهایی کافی نیست. حجت الاسلام خاتمی در ادامه تصریح کرد: علمی که در دانشگاه تدریس شود و در ان خدا و معنویت نباشد ان دانشگاه را نمی توان دانشگاه اسلامی دانست.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اکنون کسانی  به دنبال آن هستند تا ریل انقلاب را عوض کنند و این خطری بزرگ است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از عید فطر سال گذشته تا امروز یکصد بار کلمه نفوذ را عنوان کردند که این نشان می دهد ایشان بداخلاقی و بدعهدی آمریکا را موضوعی مهم می داند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تامید بر اینکه نفوذی ها می خواهند ریل انقلاب را تغییر دهند عنوان کرد: کسانی می خواهند ریل انقلاب را عوض کنند و به همین علت عنوان  می کنند باید از مردم بخواهیم دیگر مرگ بر آمریکا نگویند.

وی ادامه داد: بعد از 37 سال که از عمر انقلاب می گذرد شیطنت آمریکا 37 برابر شده اما نفوذش کمتر شده است. ولی بعضی ها می گویند شعار مرگ بر آمریکا نگویید و این یعنی تغییر ریل انقلاب.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: چنانچه این ریل تغییر یابد ایران هم  مانند الجزایر می شود.

نظر شما
پربیننده ها