دلنوشته‌ای برای شهید حسن اکبری

راهی که حسن آقا در آن قدم گذاشت مهر نوکری و گریه کنِ خانه حضرت سیدالشهداء (ع) و هیئت عشاق الحسین (ع) به پیشانی‌اش خورد؛ و حفاظت از جان شریف ولی امر مسلمین که آرزوی خیلی از هم‌سنگرهایش بود نصیب ایشان شد.
کد خبر: ۸۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ - 01May 2016

دلنوشته‌ای برای شهید حسن اکبری

گروه سایر رسانه های دفاع پرس، "باید اندیشید، چارهای کرد و رفت تا انسان در اثر سکون فاسد نشود". مصداق کامل این جمله که سالها پیش در دفترچه یادداشت ابوی شهید خود خواندهام میتوان امروز در طول زندگی حسن آقا مشاهده کرد؛ این راهی است که آدم را عاقبتبهخیر میکند. در جا نزدن و روبهجلو حرکت کردن، این مسیری بود که میشد در زندگی عمو حسن مکتب امام صادق علیهالسلام ( دبیرستان سپاه تهران) بهوضوح مشاهده کرد.
اگرچه ازلحاظ زمانی شروع به حرکت کردن در این مسیر نسبت به شهدای مکتب با تأخیر انجام شد ولی بهراستی راهی که حسن آقا در آن قدم گذاشت خیلی سریع و بهواقع میانبر بود. راهی که مهر نوکری و گریه کنِ خانه حضرت سیدالشهداء (ع) و هیئت عشاق الحسین (ع) به پیشانیاش خورد؛ و حفاظت از جان شریف ولی امر مسلمین که آرزوی خیلی از همسنگرهایش بود نصیب ایشان شد.
رفتن از این دنیا سنت الهی است، زود یا دیر ندای الرحیل بلند خواهد شد ولی نیکنام رفتن و پیشوند شهید بدرقه کردن قسمت هرکسی نخواهد شد. به شهادت و گواهی اکثر دوستان این پیشوند به انصاف حق ایشان و البته نشانهای برای بچههای مکتب که هنوز شجره طیبه شهادت در مکتب الصادق (ع) زنده است. دبیرستانی که قریب به یکصد شهید تقدیم انقلاب کرده است هنوز امید سرخ را در دل بچههای خود به همراه دارد و این حسن آقا بود که سوار کشتی سرخ سید الشهداء شده است که وسیعترین و سریعترین مرکب برای رسیدن به قرب الی الله است.
خانواده پر امید و استوار ایشان، خانواده ایست که با رنگ سرخ شهادت بیگانه نیست؛ و حسینی را تقدیم حسین زهرا کرده است و امشب حسن مهمان حسین است.

محمدامین ایمانجانی

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها