دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

موج سواری سیاسی آل‌سعود بر شعارهای ضد مقاومت/ نفوذی‌ها دنبال چی بودند؟

بدنبال تجمع معترضان عراقی در میدان رژه منطقه سبز عده‌ای وابسته به جریان‌های نفوذی با حضور در میان معترضان شعارهایی علیه مقاومت سر دادند که بلافاصله رسانه‌های وابسته به رژیم آل‌سعود از این شعارها سوء استفاده سیاسی کرده و بر موج آن سوار شدند.
کد خبر: ۸۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 03May 2016

موج سواری سیاسی آل‌سعود بر شعارهای ضد مقاومت/ نفوذی‌ها دنبال چی بودند؟

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، گروهی از طرفداران «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که به ترکیب کابینه عراق معترض بودند، روز شنبه هفته جاری پشت ورودی منطقه سبز عراق تجمع کردند سپس با شکستن دیوار امنیتی مقابل منطقه سبز عدهای از معترضان خود را به داخل پارلمان عراق رساندند.

مسئولان و مقامات عراقی تحصن و رفتن به منطقه سبز را یک هیجان اجتماعی عنوان کردند. اما در این میان اتفاق ناگوار و عجیبی رخ داد، در این تجمع عدهای وابسته به جریان نفوذی با حضور در میان جمعیت شعارهایی علیه مقاومت اسلامی و ایران سر دادند و پلاکاردهایی را بالای سر بردند که رسانههای وابسته به رژیم آلسعود از این شعارها سوء استفاده سیاسی برده و بر موج آن سواری شدند.

هر چند افراد سود جو و منفعت طلب هرگز نمیتوانند نماینده کل مردم عراق باشند و عراقیها بارها و بارها از کمکهای مستشاری ایران در مبارزه با داعش ابراز خرسندی کردهاند. شیعیان هوشیار عراقی بلافاصله بعد از این اتفاقات و سر دادن شعارهایی علیه مقاومت، اقدام به افشاگری علیه ماهیت شعاردهندگان کردند.

مسئولان جریانها و احزاب سیاسی مختلف عراق شعارهای ضد ایرانی در جریان تظاهرات اخیر مقابل پارلمان عراق را محکوم کردند و بلافاصله بعد از این اتفاق فرزندان مقاومت اسلامی عراق با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی به خیابانهای بغداد آمدند تا اتحاد خود را با برداران ایرانیشان در مقابل دشمن و وابستگان آن که قصد ایجاد تقابل و تخاصم بین این دو ملت برادر را داشتند، به نمایش بگذارند.

واکنشها به این اقدام ناشایست از طرف برخی جریانهای نفوذی (بعثی) در شبکههای اجتماعی نمود و ظهور بیشتری پیدا کرد؛ لحظهای بعد از توطئه فتنهانگیز دشمن هشتکهای «#شکرا_سلیمانی» و « #شکرا_ ایران» توسط کاربران عراقی به راه افتاد و مجاهدانی از «سازمان بدرعراق »، «کتائب حزبالله»، «کتائب امام علی (ع)»، «مقاومت اسلامی نجبا» و «الحشد الشعبی» نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و با پاسخ دندانشکن جواب آنها را دادند.

مردم عراق، ایرانیها مخصوصا حاج قاسم سلیمانی را برادر خود میدانند. رزمندگان عراقی بسیاری از پیروزیهای خودشان را در نبرد با داعش مدیون مستشاران نظامی ایران به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی میدانند. بسیاری از برادران عراقی تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی پیروز شدهاند و یا به شهادت رسیدهاند و حاج قاسم را خودشان میدانند.

«محمد حیدری» کارشناس سیاسی عراق در خصوص سر دادن شعارهای از سوی برخی جریانهای نفوذی تفرقهانگیز در تجمع روز شنبه طرفداران مقتدی صدر نوشت:" سر دادن شعارهایی علیه ایران و اینکه شعاری علیه آمریکا و عربستان نشنیدیم بیانگر دخالت عربستان سعودی در عراق است که پرچم مبارزه با ایران را به جای نبرد با رژیم صهیونیستی برافراشته است. شعار جمهوری اسلامی ایران همواره شعار دفاع از اسلام و محرومین و مقابله با تروریسم و تکفیر است، از ملت عراق میخواهم که در برابر خطر تروریسم و صهیونیسم و حامیان آنها در منطقه هوشیار باشند."

«محمد مهدی البیاتی» که یکی از رهبران سازمان بدر است در همین خصوص گفت: "هزینه شعارهای ضد ایرانی اخیر از سوی حزب بعث و عربستان سعودی پرداخت شدهاست. ما در طول سالهای گذشته شاهد حمایت ایران از مبارزه با داعش بودیم و شما تظاهرات کنندگان باید توطئه پیش روی عراق و کسانی که این بازی کثیف را به راه انداختهاند درک کنید."

«علی العراقی» یکی از کاربران عراقی با اشاره به بنر همراه با شعار دهندگان که عبارت «منصوره یا بغداد» بر روی آن نوشته شدهاست، نوشت: این بنر و این شعارها، نشان از هویت بعثی کثیف شعار دهندگان دارد؛ چرا که عبارت «منصوره یا بغداد» شعار بعثیها در یکی از آهنگهای مشهورشان در زمان جنگ با ایران بود. این بنرها با این مضامین از سوی سعودیها و قطریها تهیه شدهاست.

وی در ادامه نوشت: "دور از عقل و منطق است که خوبیهای کشوری مثل ایران را به عراق فراموش کنیم. ای بعثیها هویت شما برای ما آشکار شده است."

کاربر دیگری در هشتک «#شکرا_ایران» نوشت: "ما از کشور ایران که غیر از نیکی چیز دیگری از این کشور ندیدیم، تشکر میکنیم. ایرانی که سلمان فارسی فرزند آن است؛ سلمانی که پیامبر اکرم (ص) فرموندند: "سلمان از اهل بیت است". ما تا ظهور امام زمان(ع) بر پیمان برادری خود با ایرانیها پایبند خواهیم ماند تا این امت زیر یک پرچم متحد باقی بماند."

کاربران عربی طرحی از سردار سلیمانی همراه با پرچم سه کشور عراق، لبنان و سوریه را نیز در شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کردهاند.

کامنتهای زیادی در هشتک #شکرا_ قاسم سلیمانی از سوی کاربران عربی ارسال شدهاست که در آن همه کاربران به قاسم سلیمانی در مبارزه با تکفیریها ابراز لطف و از وی قدردانی کردهاند. عباس کربلایی یکی از کاربرانی عربی در کامنت خود نوشت: "قاسم سلیمانی از شما تشکر میکنم چون وقتی داعش به کشور ما حمله کرد شما به کمک ما شتافتید."

شبکههای اجتماعی وابسته به «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز در مقابله با جریانهای نفوذی اعلام کردند که شعارهای ضد ایرانی اخیر از سوی طرفداران جریان صدر داده نمیشد بلکه شعارهای پوچ بعثی بودند. درهمین خصوص رئیس فراکسیون پارلمانی الاحرار وابسته به جریان صدر گفت:" شعارهایی که برخی پس از حمله به منطقه الخضراء بر ضد ایران سر دادند، از سوی مقتدی صدر و فراکسیون الاحرار و طرفداران  هوشیار صدری مردود است."

بنابراین همه این توطئههای فتنهانگیز از سوی جریان نفوذی که اساسا حامیانشان صهیونیستها و آلسعود میباشد، است. آنها به دنبال به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین که مسئله اول مسلیمن جهان است، هستند. نباید ملت ایران و عراق دچار تخاصم شوند. آزادی قدس شریف هدف اصلی همه آزادی خواهان است. فرعی سازی، تقابل، تغییر موضوع درگیری و تخاصم بخشی از راهبرد دشمن در منطقه است. ما باید هوشیار باشیم و نباید در مربع دشمن بازی کنیم. توطئههای دشمن را با اتحاد و یکپارچگی خود خنثی سازیم و مانع اجرای پروژه دشمن شویم و به مقاومت خود در مقابل مستکبران ادامه دهیم تا در نهایت به پیروزی حقیقی برسیم و آن روز دور نیست.

نظر شما
پربیننده ها