واکنش تهدید‌آمیز گروه‌های فلسطینی به تنش مرزی غزه

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کردند بهتر است این رژیم صبر مقاومت را نیازماید وگرنه با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 05May 2016

واکنش تهدید‌آمیز گروه‌های فلسطینی به تنش مرزی غزه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس،حمله جنگندههای رژیم صهیونیستی به چندین نقطه در نوار غزه با واکنش گسترده گروههای فلسطینی روبهرو شد.

جهاد اسلامی

"خالد البطش" از اعضای ارشد جهاد اسلامی به خبرگزاری فلسطینی «معا» گفت: این حملات تلاشی برای محک زدن ملت فلسطین و مقاومت است.

وی افزود: دشمن تلاش میکند قواعد درگیری جدیدی مخالف با توافق آتشبس قاهره تحمیل کند و این موضوع رد شده است و با تمام قوا در مقابل آن میایستیم.

حماس

"مشیر المصری" از اعضای ارشد حماس نیز خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: بهتر است صبر ما را نیازمایید.

وی افزود: افزایش حملات علیه نوار غزه یک اقدام خطرناک و نقض واضح تمام تفاهمهای قبلی است.

 "موسی ابومرزوق" عضو دفتر سیاسی حماس هم گفت: آنچه در مرزهای شرقی غزه در حال رخ دادن است یک تلاش صهیونیستی برای تحمیل واقعیت جدید بر مرزهای با مسافت 150 متری است و این همان چیزی است که مقاومت قهرمانان ما در برابر آنها برای عدم استقرار خودروهای زرهی و تجهیزات نظامیشان در این مرزها را میطلبد.

وی افزود: با برادران مصری به عنوان ناظر آتشبس تماس گرفته شده و پاسخ آنها فوری و جدی بوده است و امور به حالت قبلی خود بازگشت.

حذرت کتائب القسام الجناح العسکری لحرکة "حماس"، جیش الاحتلال من أنها لن تسمح باستمرار العدوان الإسرائیلی على قطاع غزة.

گردانهای "القسام"

گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیهای اعلام کرد: برای دشمن بهتر است مه هیچ بهانهتراشی نکند و فورا نوار غزه را ترک کند؛ رژیم اشغالگر بهتر است نگرانی خود و شهرکنشینان را در خارج از خط سبز امنیتی جستجو نماید.

القسام افزود: تعرضهای رژیم صهیونیستی که از سهشنبه هفته جاری آغاز شده نقض علنی توافق آتشبس در سال 2014 است.

در ادامه بیانیه القسام آمده است: یگانهای مهندسی صهیونیستها از سهشنبه از دو محور  پیشروی کردهاند:محور اول شرق شهر رفح و در عمق 150 تا 200 متری در داخل کمربند سبز امنیتی و محور دوم در شرق شهر غزه به عمق 200 متر؛ این یگانها بسیاری از اراضی زراعی فلسطینیان در مناطق یاد شده را تخریب کردهاند.

آخرین جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014 رخ داد در این جنگ 51 روزه بیش از 2000 فلسطینی شهید و نزدیک به 11 هزار تن زخمی شدند.

فتح

"فایز أبو عیطه" سخنگوی جنبش فتح در این باره گفت: افزایش حملات اسرائیلی علیه نوار غزه برنامهریزی شده و هماهنگ با افزایش تنشها علیه کرانه باختری است که اکنون شاهد اعدامهای میدانی، قتل شهروندان و یورشهای مکرر است.

وی افزود: هر زمانی که فشارهای بین المللی بر حکومت اسرائیل بیشتر میشود به گزینه نظامی روی میآورد، اسرائیل از آشوب کنون منطقه و جهان به نفع خود بهرهبرداری میکند تا اشغالگری را بر ملت فسلطین تحمل کند.

جبهه دموکراتیک

"طلال ابوظریفه" عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک اعلام کرد: حالت فاجعهباری که اکنون مردم نوار غزه با آن زندگی میکنند این منطقه را آماده انفجار مردمی (علیه اسرائیل) کرده است و باید برای کم کردن از رنج مردم غزه و رفع محاصره آن کوشید.

ابوظریفه به معا گفت: برخی گروههای مقاومت بارها اعلام کردهاند که فعلا قصد یک جنگ جدید را ندارند اما این پیامها در درجه اول برای رژیم اشغالگر، در درجه دوم برای گروههای عربی و منطقهای و در درجه سوم برای طرفهای بینالمللی است تا برای مداخله فوری جهات بازسازی غزه، برداشتن محاصره آن، الزام اسرائیل به تفاهمات آتشبس و توفق کلیه حملات و تعرضهای روزانه وارد عمل شوند.

نظر شما
پربیننده ها