حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امکان سازش با آمریکا وجود نخواهد داشت

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز مقابله با آمریکا وظیفه است تصریح کرد: به حکم اسلام هیچگاه امکان سازش با آمریکا برای ما وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 06May 2016

امکان سازش با آمریکا وجود نخواهد داشت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مبعث یک انگیزش، دگرگونی و تحول است. مبعث حیات بعد از ممات است و یک جهش بعد از افسردگی و تزریق حیات به جان بشریت است.

وی با بیان اینکه بعثت جریان نجات بشریت است، گفت: بعثت احیای همه ارزشها بوده و معنای بعثت گستردگی سفره خلافت الهی است، بعثت یعنی اینکه انسان مقام خودش را که همان خلیفه خدا بودن است را درک کند.

حجتالاسلام صدیقی ادامه داد: هر انسانی میتواند خلیفه خدا باشد، ما باید خداگونه و ستارالعیوب باشیم، باید گذشت داشته باشیم و خوش به حال کسی که مظهر نام اعظم خداوند است.

خطیب نماز جمعه  تهران  با اشاره به وجود جریان طاغوت و توحید در مقابل یکدیگر در تاریخ خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر ابوسفیان مانند جرسومه جاهلیت مقابل پیامبر اسلام بود، ما امروز با جبهههای مختلف و مجمع همه رزایل یعنی آمریکا مواجه هستیم.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: مقابله اسلام با استکبار امروز به سختترین شرایط خود رسیده، استکبار امروز مجهز به علم و صنعت است و کار ما سختتر از زمان ظهور پیامبر است.

حجتالاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه مقابله با آمریکا یک وظیفه است، گفت: مقابله با آمریکا در حقیقت در حقیقت مقابله با کودتا، فریب و ترور است؛ به حکم اسلام هیچگاه امکان سازش با آمریکا وجود نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه  تهران با اشاره به فرارسیدن هفته معلم، روز کارگر و روز هلالاحمر ابراز داشت: روز کارگر و معلم را به همه ملت تبریک میگویم و همچنین روز هلالاحمر را به همه زحمتکشان نیروی هلال احمر تبریک میگویم چرا که در ایامی که ما در منازل خود در تعطیلات نوروزی هستیم آنها مددرسان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در مورد کارگر باید گفت که خداوند خودش کارگر است و همیشه مشغول کار است، تصریح کرد: کارگر میتواند مظهر خداوند باشد چرا که خورشید که از مظاهر قدرت خداوند است همیشه روشن است و هیچگاه غروب ندارد.

حجتالاسلام صدیقی با طرح این موضوع که کارگران در طول تاریخ انقلاب اسلامی امتحان خوبی دادند، تصریح کرد: در همه کشورها کارگران موی دماغ هستند و حکومت را به چالش میکشند اما کارگران برای انقلاب اسلامی خون دادند و در ایام پیروزی انقلاب کارگران شرکت نفت در تعطیلی این شرکت نقش داشتند و به امام (ره) لبیک گفتند.

خطیب نماز جمعه  تهران برهمین اساس افزود: در ابتدای انقلاب چپیها آمده بودند و دم از کارگر میزدند؛ میخواستند انقلاب ملکوتی ما را شبیه چین و شوروی کنند اما کارگران در شرایط مختلف پولادین ایستادگی کردند.

وی با اعلام اینکه در 3 سال گذشته بسیاری از کارخانهها و کارگاهها تعطیل شدهاند که صلاح نمیدانیم آنها را اعلام کنیم، تصریح کرد: بسیاری از کارگران بیکار شدهاند ولی ایمان و روحیه انقلابی در کارگران سراغ داریم و انشاءالله امام زمان به کارگران عضمت بدهد.

حجتالاسلام صدیقی  با اشاره به مشکلات معیشتی معلمین اظهار داشت: معلمین در کشور سرنوشتساز هستند اما حقوق آنها با کاری که انجام میدهند تناسب ندارد، در تمام ایام بعد از انقلاب معلمین بازوی کشور بودهاند و همه ما به آنها بدهکار هستیم.

خطیب نماز جمعه  تهران با تاکید بر اینکه از دولت توقع داریم نسبت به کارگران و معلمان توجه داشته باشد، بیان کرد: کرامت کارگر و معلم باید درخور انسانهای مجاهد و رزمنده باشد.

وی برهمین اساس افزود: بالابردن دستمزد کفایت نمیکند بلکه باید میان درآمد و هزینه این اقشار توازن ایجاد شود و در زندگی مشکلی نداشته باشند و با خیال راحت سر کار بروند.

حجتالاسلام والمسلین با بیان اینکه باید برای کارگران و معلمین عرصه شکوفایی فراهم شود، گفت: کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی در خط مقدم جبهه هستند، کارگران آمادگی دارند اما مدیریت باید در میدان آنها را شکوفا کند.

خطیب نماز جمعه  تهران با انتقاد از وضعیت فعلی آموزش و پرورش افزود: چارچوبهای اداری آموزش و پرورش سوغات غرب است، کتابهای ما نسبت به کشور انقلابی ایران تناسب ندارد. بچهای که به دبستان میرود باید با زندگی الهی و امامان آشنا شود. ما در کشوری هستیم که همیشه دشمن داریم و بچههای ما باید با جبهه آشنایی داشته باشند و خون شهدا باید در کتابها تزریق شود. ما نیاز به یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش داریم تا بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم.

وی در ادامه خطبههای نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دستاندازی آمریکاییهای قلدر، غارتگر و بیارزش که روح برجام را زیر پا گذاشتند و دادگاههای آنها پول ملت را ضبط کردند و دولت آنها هم حمایت کرد محکوم میکنیم و اعلام میکنم خدای متعال وعده داده که انقلاب ما پیروز است و جریان استکبار رو به اضمحلال است و حقوقمان را از حلقوم آمریکا بیرون خواهیم کشید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار