دیدار ولایتی با بشار اسد در دمشق

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز با رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۸۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ - 07May 2016

دیدار ولایتی با بشار اسد در دمشق

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیش از ظهر امروز با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مشاور مقام معظم رهبری خطاب به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از نظام و دولت سوریه تاکید کرد.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه هنگام ورود دکتر ولایتی به دمشق از وی استقبال کرد.

ولایتی در دمشق به خبرنگاران اعلام کرد: هرگز کاری ساده نیست که کشوری برای مدت 5 سال در برابر یک جنگ جهانی بایستد، و ارتش هایی به جنگ ملت و میهن بیایند و این کشور قادر به پایداری و پیروزی شود.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری همچنین اعلام کرد: بار دیگر تاکید میکنم، جمهوری اسلامی ایران از رهبری و ارتش و ملت سوریه حمایت خواهد کرد، چرا که سوریه حلقهای اساسی در جبهه مقاومت برضد دشمنان است و تجربه عملی هم نشان داد و به همگان ثابت کرد که سوریه کشوری مقاوم است و از ملتی پیشرو و رهبری حکیم برخوردار است.

وی در ادامه تاکید کرد: روابط بین دو کشور همواره چه در گذشته و چه در آینده به صورت راهبردی و متمایز باقی خواهد ماند.

دکتر ولایتی افزود: قدرت و تدبیر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سالهای گذشته وی را قادر ساخته بود، تا کشور را بر اساس حکمت و شجاعت و هوشیاری اداره کند و در آینده نیز این کشور عربی دوست و برادر را با همین حکمت و شجاعت و هوشیاری اداره خواهد کرد، تا آن را به ساحل امنیت و ثبات و آرامش سوق دهد.

از سوی دیگر «فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: سوریه و ایران و کشورهای همپیمان دمشق همچون روسیه فدرال و کشورهای دیگر بسیاری در جهان برای تحقق پیروزی بزرگ پیشقدم شدهاند.

وی در این خصوص گفت: ایران هم اکنون در کنار سوریه قرار دارد و روابط بین دوکشور راهبردی و سرنوشتساز است.

ولایتی پیش از عزیمت به سوریه در فرودگاه بیروت با تاکید بر اینکه حتما سوریه بر تروریسم پیروز خواهد شد، گفت: سوریه و ایران از محور مقاومت حمایت می کنند، محور مقاومت موجب عزتمندی جهان اسلام و عرب است.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب پس از سفر به سوریه با حضور در بیمارستان 601 نظامی دمشق در منطقه سعده از مجروحین عیادت کرد.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب با بازدید از بیمارستان 601 نظامی دمشق در منطقه سعده از مجروحین عیادت کرد.

ولایتی پیش از سفر به سوریه با سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیدار و گفتوگو کرده بود.

وی همچنین در نشست مشورتی اتحادیه جهانی علمای مقاومت حضور یافت و طی سخنانی درباره تلاش برخی کشورها برای شعلهور کردن آتش فتنه در منطقه هشدار داد.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار