۱۲ تیرماه؛ بزرگداشت شهدای انفجار ایرباس توسط ناو آمریکایی

مراسم بزرگداشت شهدای واقعه انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۶۷ توسط حمله ناو آمریکایی "وینسنس" به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷ - 01July 2013

۱۲ تیرماه؛ بزرگداشت شهدای انفجار ایرباس توسط ناو آمریکایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت شهدای واقعه انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 توسط حمله ناو آمریکایی "وینسنس" برگزار میشود.


این مراسم به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با حضور مهمانان خارجی و مقامات لشگری و کشوری در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار خواهد شد. مراسم بزرگداشت در روز چهارشنبه 12 تیرماه سالگرد این فاجعه و در ساعت 10 صبح برپا میشود.


در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه های جنگ بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار