سردار شریف:

فلسطین، هویت انکارناپذیر تمامی ملل اسلامی است/ سوریه خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات جاری منطقه تأکید کرد: امت اسلام با حضور گسترده و آگاهانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، توطئه جدید آمریکا در راستای طرح خاورمیانه بزرگ را خنثی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴ - 01July 2013

فلسطین، هویت انکارناپذیر تمامی ملل اسلامی است/ سوریه خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست هماهنگی اعضای این ستاد برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم روز جهانی قدس سال جاری با برشماری اهداف، راهبردها و سیاستهای کلان پیشبینی شده اظهار داشت: مسئله فلسطین یکی از مصائب بزرگ جهان امروز است و هر کسی که داعیه عدالت طلبی، آزادی و حقوق بشر دارد، باید در موضوع فلسطین به صورت عینی و موثر وارد عمل شود.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه با اشاره به تلاش جبهه کفر و استکبار و نیز مرتجعین عرب برای به حاشیه راندن موضوع فلسطین تأکید کرد: فلسطین، هویت انکارناپذیر تمامی ملل اسلامی است و تلاش ننگین ارتجاع عرب و سناریوهای فریبکارانه غربیها هرگز نخواهد توانست این هویت حقیقی و عظیم را از امت اسلامی بگیرد.


وی افزود: در آفاق اسلامی هیچ مسئلهای به اندازه فلسطین از اولویت و اهمیت برخوردار نیست و موضوع فلسطین در سطحی راهبردی با اعتقادات و باورهای امت اسلامی پیوند خورده است.
 

شریف با تشریح دستاوردهای تدبیر راهبردی حضرت امام(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس و تأکید مقام معظم رهبری در بالندگی و نشاط امت اسلامی برای نمایش قدرت جهان اسلام در این روز افزود: حضرت امام (ره) با نگاه حکیمانه و دوراندیشانه در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس کانون مبارزه علیه اسرائیل را از ایران اسلامی به پهنه جهانی گسترش داد و امروز با گذشت سه دهه از این موضوع، اخبار و رویدادهای مربوط به فلسطین مخاطب جهانی یافته و افکار عمومی شکل گرفته در این موضوع، به حدی گسترده، قدرتمند و فعال است که سانسورهای فراگیر رسانههای امریکایی-صهیونیستی را بی اعتبار و ناکارآمد ساخته است.


وی همچنین با اشاره به خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات 24 خردادماه اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، جشن مردمسالاری دینی و نمایش حماسه سیاسی ملت ایران و بیانگر عمق مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و بی تردید ملتی که ابتکار روز جهانی قدس را به امت اسلامی هدیه کرده است با حضور ممتاز و معنادار خود در این یوم الله بزرگ، بار دیگر هویت دینی،اسلامی و انقلابی خود را در معرض جهانیان قرار خواهد داد.


وی افزود: ملت ایران همواره با بصیرت و شجاعت در میدانهای گوناگون دفاع از ملت مظلوم فلسطین حضوری فعال و تعیین کننده داشته و خود بعنوان سرمایه عظیم انسانی و ظرفیتی راهبردی و تأثیرگذار برای استقرار امنیت و صلح پایدار در بین کشورهای منطقه و امت اسلامی مطرح است.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه تصریح کرد: مسئله فلسطین با امنیت منطقه و جهان اسلام پیوند خورده است و وجود رژیم منحوس صهیونیستی بزرگترین عامل تنش، درگیری و اختلاف در منطقه است و نگاه مشترک و فراگیر دولتها و ملتهای آزاده و مستقل منطقه بر این واقعیت تکیه دارد که تا زمانی که این غده سرطانی از منطقه برچیده نشود، هیچ فرآیندی نمیتواند امنیت و صلح پایدار را برای کشورها تأمین و تضمین کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود سوریه را صحنه تهاجم سازمان یافته استکبار و مرتجعین عرب علیه خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی در منطقه دانست و افزود: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه بدون هیچ تردیدی در میدان غافلگیری اعجابآور امریکا، غرب و رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و این واقعیت سبب شد تا آنها با گشودن معرکهای انحرافی در سوریه برای مصادره گفتمان بیداری اسلامی بر اساس منافع و اهداف منطقهایشان، از فرصت و آمادگی به وجود آمده در فضای تبلیغاتی و اذهان ملت های منطقه علیه خودشان استفاده کرده و مکتب مقاومت را تضعیف کنند.
 

وی با تأکید بر شکست قطعی پروژه صهیونیستی ساقط کردن نظام سیاسی در سوریه، با تحلیل آخرین تحولات میدانی سوریه اظهار داشت: امروز با گذشت حدود 5/2 سال از بحران سوریه، این واقعیت آشکار شده که با سرب داغ و توسل بر جنایت و زور، نمی توان به جنگ اراده ها رفت. نظام سوریه متکی بر حمایت و اعتماد ملی مردم سوریه است و در صحنه عمل نیز با بهره گیری از تجارب ارزنده مستشاران نخبه نظامی کشورهای حامی مقاومت و نیز بخشهایی از ظرفیت عظیم حزب الله لبنان، ابتکار عمل را در اختیار دارد.


شریف موج جدید ارسال سلاح برای القاعده و تروریست ها در شمال سوریه را اقدامی خطرناک دانست و تصریح کرد: این اقدام از هم اکنون شکست خورده است و در برابر اراده ملت و دولت مقاوم و مصمم سوریه کاری پیش نخواهد برد، اما وظیفه سازمانهای بینالمللی توجه به فریاد بلند افکار عمومی برای جلوگیری از آتش افروزی در یک کشور مستقل است و قطعاً نمی شود اراده یک ملت را با صدور تسلیحات و تروریسم سرکوب کرد.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس برگزاری باشکوه و گسترده روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورهای اسلامی را تقویت قدرت بازدارندگی مقاومت اسلامی در منطقه قلمداد و تأکید کرد: بی تردید نمایش اقتدار و بازدارندگی مقاومت اسلامی منطقه در روز قدس، نقشه های آمریکا و هم پیمانان اروپایی کاخ سفید برای نجات رژیم صهیونیستی را خنثی و بار دیگر قدرت جهان اسلام و اراده امت اسلامی را برای رهایی قدس شریف و نجات مردم مظلوم فلسطین به رخ خواهد کشید.


وی در پایان با اشاره به اهتمام دستگاهها و سازمانهای مختلف و نیز تشکل های مردم نهاد برای مشارکت و نقش پذیری در فرآیند برگزاری شکوهمند مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری اظهار امیدواری کرد که اصحاب رسانه به مانند همیشه به رسالت خطیر خود در افشای طرح نوین آمریکایی ها برای خاورمیانه و دامنه جنایات رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای آن علیه مردم فلسطین به مانند گذشته همت گمارده و نسبت به فراخوان آحاد مخاطبان خود در جهان اسلام برای حضور یکپارچه در راهپیمایی روز جهانی قدس اقدام کنند.


در این نشست آقایان دکتر حسین رویوران و سعدالله زارعی به تبیین و تحلیل تحولات جاری منطقه پرداختند و مسئولین سازمانها، نهادها و تشکل های فعال در حوزه فلسطین و مقاومت اسلامی نیز، دیدگاهها، نظرات و برنامه های خود در برگزاری مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس را ارائه کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار