امیر سیاری در نشست خبری:

"جماران۲" امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ تجهیزات فناوری از هیچ کشور دیگری کمتر نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای جدید این نیرو گفت: در سال جاری علاوه بر بهره‌برداری از زیردریایی کلاس متوسط فاتح، ناوگروه‌های موشک‌انداز کلاس کمان را نیز در دست تولید داریم.
کد خبر: ۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸ - 01July 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به اعزام ناوگروه 26 نیروی دریایی به بندر آستاراخان روسیه، گفت: این ناوگروه صبح روز جمعه وارد بندر آستارا خان شد و امشب این بندر را ترک خواهد کرد و صبح پنجشنبه در انزلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.


وی با بیان اینکه موضوع حضور در دریاهای آزاد جنوب و شمال توسط ناوگروههای ارتش جمهوری اسلامی مورد نظر و تأکید فرمانده معظم کل قواست، اظهار داشت: نیروی دریایی مأموریت دارد با حضور در دریاهای آزاد اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد که این حضور بهمعنای توسعه و تحکیم روابط صلح و دوستی با کشورهای منطقهای و فرامنطقهای است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن یادآوری اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش به بندر ژانگ ژیانگ کشور چین و سپس حضور در خلیج عدن، تصریح کرد: ناوگروه 26 نیروی دریایی ارتش ظرف 3 روز آینده در بندر ثلاثه عمان پهلو میگیرد.


امیر سیاری اضافه کرد: همین ناوگروه، پس از ترک منطقه چهارم نیروی دریایی و با طی مسیر 700 مایل دریایی و پس از گذشت از رودخانه ولگاگراد در بندر آستاراخان پهلو گرفت.


وی با بیان اینکه این ناوگروه پس از 4 روز استقرار در این بندر امشب بازخواهد گشت، به برنامهها و بازدیدهای متقابل مقامات دو کشور از ناوگروههای یکدیگر اشاره کرد و افزود: حضور ناوگروه ارتش در بندر آستاراخان نشاندهنده تمایلات مثبت دو نیروی دریایی ایران و روسیه است و همچنین نشاندهنده این است که ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه بهکمک یکدیگر دنبال تأمین امنیت در دریای خزر در برابر هرگونه ناامنی هستند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به سفر امشب خود بههمراه یک هیئت نظامی به روسیه اشاره کرد و گفت: قرار است در رأس یک هیئت به بندر سنپطرزبورگ روسیه عزیمت کنیم و از نمایشگاه محصولات دریایی آنجا بازدید به عمل آوریم.


امیر سیاری ملاقات دوجانبه مقامات و فرماندهان نیروهای دریای دو کشور، تحکیم روابط صلح و دوستی بین ارتش ایران و روسیه و کشورهای منطقه و بازدید از نمایشگاههای نظامی سال 2013 را از اهداف این سفر عنوان کرد و ادامه داد: حضور طولانیمدت ناوگروه نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس نشاندهنده این بود که نیروی دریایی ارتش از تجهیزات مدرن و بهروزی برخوردار است و حضور ما در نمایشگاه دستاوردها نیز جهت بازدید و آشنا شدن با جدیدترین تجهیزات دریایی است.


وی با بیان "بهلطف خدا امروز در بخش تجهیزات فناوری از هیچ کشور دیگری کمتر نداریم" اظهار داشت: با همت جوانان به آینده مطلوب امیدوار هستیم و روز به روز بر وسعت حضور خود در دریاهای آزاد میافزاییم و البته بنا بر بیانات فرمانده معظم کل قوا، حضور جمهوری اسلامی در آبهای آزاد بهقصد تجاوز به هیچ کشوری نیست.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه، تصریح کرد: صحبتهای مقدماتی در این مورد انجام شده است، اما باید به تصویب سلسله مراتب ستادکل نیروهای مسلح نیز برسد.


امیر سیاری افزود: این بحث در زمان حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر آستاراخان انجام شده و ما امیدواریم بهنحو مطلوب منعکس شود، اما بههرحال باید آن سلسله مراتب خاص خود را طی کند تا برنامههای آن اجرایی شود.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران در دریای خزر کشتیهای نظامی دارد، گفت: هیچ کشتی نظامی در دریای خزر نداریم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو در سال جاری، اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر بهرهبرداری از زیردریایی کلاس متوسط فاتح، ناوگروههای موشکانداز کلاس کمان را نیز در دست تولید داریم.


امیر سیاری همچنین بهرهبرداری کامل از ناوشکن جماران2 را از دیگر دستاوردهای نیروی دریایی در سال جاری معرفی کرد.


وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: دستیابی جمهوری اسلامی به زیردریایی فاتح نشاندهنده توانمندی ما در ساخت تجهیزات مدرن و بهرهبرداری از آن است که از این حیث ما به دستاوردهای خوبی رسیدهایم.
 

سیاری درخصوص ارائه پیشنهاد تصدی وزارت دفاع به وی از سوی رییسجمهور منتخب، گفت: همانطور که رییسجمهور منتخب نیز فرمودند این بحثها گمانهزنی است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دو ناوگروه موشکانداز پیکان و جوشن در قالب ناوگروه نیروی دریایی به روسیه اعزام شدهاند، خاطرنشان کرد: این ناوگروهها از توانمندی بالایی برخوردار هستند و با حضور در بندر آستاراخان توانمندی تجهیزات خود را مورد توجه سایرین قرار میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار