مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

نگرش جامعه باید به سمت اهداف جانبازی حرکت کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ترویج فرهنگ جانبازی و تبیین اهداف جانبازان، یکی از نیازهای امروز جامعه بوده که رسانه‌ها نقش مهمی در این امر ایفا می کند
کد خبر: ۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ - 11May 2016

نگرش جامعه باید به سمت اهداف جانبازی حرکت کند

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان ایلام، درنشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: به مناسبت روز جانباز بیش از 22 عنوان برنامهها در سطح مرکز و شهرستانهای این استان برگزار میشود.

وی، بابیان اینکه به مناسبت روز جانباز برنامههای ویژهای در سطح ادارات و نهادهای مختلف استان در این راستا برگزار میشود، تصریح کرد: امید است که همه جانبازان استان در این روز که  با نام حضرت ابوالفضل(ع) مزین است، روزی با نشاط و شاداب داشته باشند.

رستمیان، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای گرامیداشت این روز، برنامههایی را در خود ادارات بنیاد شهید و هم بهصورت برونسازمانی، در سطح سایر نهادها انجام میشود، ابراز کرد: این برنامهها با همکاری دستگاههای دولتی، سازمانهای مردمنهاد، ائمه محترم جمعه و مدیران دستگاه اجرایی و فرهنگی بهصورت ویژه و در راستای احترام به مقام جانباز برگزار میشود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، یادآور شد: ستادی از یک ماه پیش در استان تشکیل و جلسات متعدد برگزار شد که با یک رویکرد فرهنگی و اثرگذار در راستای اهداف اصلی بنیاد شهید  که همان گرامیداشت مقام جانبازان و تکریم و احترام به مقام آنان و اثرگذاری بر جامعه و ترویج فرهنگ ایثار پیشبینیشده است.

وی، برگزاری مراسم جشن و تجلیل از مقام جانبازان، اجرای طرح علمداران کربلا توسط ائمه محترم جمعه بهصورت خاص برای ادای احترام به جانبازان بستری در منزل، دیدار با خانواده جانبازان با حضور مسئولان و ائمه محترم جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت روز جانباز، برنامههای پیادهروی و فعالیتهای ورزشی، تجلیل از جانبازان شاغل در دستگاههای اداری از برنامههای گرامیداشت روز جانباز عنوان کرد.

رستمیان، گفت: برنامههای تبلیغاتی و اطلاعرسانی در حوزه رسانه و صداوسیما، معرفی جانبازان دارای ویژگیهای خاص بهصورت شاخص، برگزاری نشست شورای ایثارگران و جانبازان با حضور مسئولان استانی، تبلیغات محیطی گرامیداشت روز جانباز، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری برای خانوادههای جانباز از دیگر برنامه این روز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، ابراز کرد: واقعیت این است که جانبازان نیازمند ترحم نیستند بلکه آنان دوست دارند که هدفی که برای آن جانباز شدهاند، موردتوجه قرار گیرد و با وجود همه مشکلاتی که در بخشهای مختلف دارند همچنان مدافع راه امام راحل، انقلاب و پیرو مقام معظم رهبری هستند.

وی، با اشاره به مشکلات جانبازان استان در بخش خدمات درمانی، افزود: زیرساختهای موجود استان ایلام در حوزه درمان، پاسخگوی نیاز جانبازان و خانوادههای آنان نیست و بهویژه برای جانبازان با شرایط خاص که مجبورند برای کارهای درمانی به خارج از استان مراجعه کنند.

رستمیان، گفت: جانبازان در بحث اشتغال هم مشکلات زیادی دارند و یکی از دغدغههای اصلی جانبازان، فرزندان بیکار این قشر است و که البته در تلاشاند کارهای در این بخش انجام شود و انتظار ما از بخش خصوصی و شرکتهای پتروشیمی و نفتی استان این است که در این زمینه توجه ویژهای به جانبازان داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، با اشاره به اینکه استان ایلام دارای 11 هزار و 25 نفر جانباز تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: 26 نفر جانبازان قطع نخاعی، 151 نفر جانباز بالای 70 درصد، 6 هزار و 791 جانباز پایینتر 25 درصد، 3 هزار و 265 جانباز 25 تا 39 درصد، 441 جانباز 40 تا 49 درصد و 377 جانباز 50 تا 69 درصد در این استان وجود دارد

نظر شما
پربیننده ها