استاندار ایلام:

کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی است

استاندار ایلام گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، این بخش محور فعالیت‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ - 10May 2016

کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی است

به گزارش دفاع پرس از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در گردهمایی حوزههای نمایندگی ولیفقیه منطقه 4 ،کشور در این استان، اظهار کرد:  دشمنان امروز در زمینههای مختلف درصدد ضربه زدن به کشور بهویژه ازلحاظ اقتصادی هستند.

وی، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی در بین ملتها و دسیسههایی برای سدکردن راه انقلاب اسلامی است که بهترین وسیله و ابزار در این زمینه تکیهبر توانمندیهای داخلی ازجمله توجه به بخش کشاورزی است.

استاندار ایلام، بابیان اینکه جهاد سازندگی از همان ابتدا با حضور مؤثر روحانیت ازجمله حمایتهای شهید بهشتی در این استان شکل گرفت، ابراز کرد: جهاد سازندگی از همان ابتدای تشکیل با حضور جهادگران و روحانیت معزز، نقش مهمی در محرومیتزدایی و توجه به روستاها و مناطق محروم داشت.

مروارید، تصریح کرد: به حمدالله جهاد خدمت بسیار خوبی در 37 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی در مناطق روستایی و شهری و در بخشهای تولید، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی  داشته که ممتاز بوده است و امروز همه مسئولان طراز اول کشور محور اقتصاد مقاومتی را جهاد کشاورزی میدانند.

وی، با تأکید بر اینکه بعد از ادغام جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی، تا حدودی مسئله عمران روستایی  نادیده گرفته شد، ابراز کرد: عمران روستاها یکی متولی میخواهد، البته همه دستگاههای ذیربط در بخش روستایی، کار و فعالیت میکنند اما یک متولی تخصصی برای ساماندهی روستاها نیاز است.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه محور فعالیتهای انقلاب اسلامی، آبادانی و عمران روستاهاست، یادآور شد: البته دولت و مجلس در این زمینه اهتمام دارند و در برنامه ششم طرحی دنبال میشود که نهادی تحت عنوان توسعه و عمران روستایی ایجاد که به بخش آبادانی روستاها و مناطق محروم بیش از گذشته پرداخته شود.

مروارید، بابیان اینکه امروز باید توسعه روستایی، اقتصاد روستایی و کشاورزی  محور  فعالیتها قرار گیرد، گفت:  نمایندگی ولیفقیه در جهاد کشاورزی یک بحثی بوده است که امام راحل از همان ابتدای انقلاب دنبال کرده است که در شهرستانها و نقاط مختلف روستایی از وجود روحانیت استفاده شود.

وی، ابراز کرد: روحانیون در جهاد کشاورزی در عرصههای مختلف فرهنگی، اقتصادی و انقلابی تأثیرات بسیار خوبی در راستای حضور اقشار مختلف مردم در بخش توسعه داشتهاند و ارتباط بسیار محکمی بین مردم، روحانیون و انقلاب وجود داشته است.

استاندار ایلام، در پایان بابیان اینکه امروز بسیاری از مدیران رده اول کشور در بستر جهاد کشاورزی تربیتیافتهاند، خاطرنشان کرد: با کمک مدیران متعهد و متخصص در حوزه جهاد کشاورزی به مدد روحانیت معزز، شاهد تحقق توسعه بخش کشاورزی در کشور باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار