دبیر همایش ملی فرهنگ دفاعی خبر داد؛

فرهنگ «دفاعی» فراتر از فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس است

سردار داود عامری با بیان اینکه همایش ملی فرهنگ دفاعی یکشنبه هفته آینده با دعوت از رئیس جمهور آغاز به کار می‌کند، گفت: فرهنگ دفاعی فراتر از تفکر، فرهنگ بسیجی و یا فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ - 11May 2016

فرهنگ «دفاعی» فراتر از فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سردار دکتر داود عامری دبیر همایش ملی فرهنگ دفاعی گفت: این همایش روز یکشنبه با دعوت از رئیس جمهور، دکتر مخبر دزفولی و یکی از فرماندهان افتتاح میشود و طی آن علاوه برسخنرانی این افراد هشت نفر از برگزیدگان مقالات نیز مقالات خود را ارائه میکنند.

وی همچنین افزود: برای این همایش 100 مقاله علمی دریافت شده که آثار برگزیده به صورت کتاب و مابقی به صورت چکیده مقاله ارائه میشود.

سردار عامری تاکید کرد: این همایش در طول سال با برگزاری هشت نشست تخصصی با دستگاههای مختلف کشور ادامه مییابد.

وی افزود: همه میدانیم که انقلاب شکوهمند اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و وجه تمایز این انقلاب بزرگ معنوی با سایر انقلابهای کشورهای دیگر، فرهنگ است چرا که همواره فرهنگ به عنوان منبع اصلی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می شود.

عامری همچنین بیان داشت: فرهنگ دفاعی یکی از زیرساختهای اصلی فرهنگ ما است و فرهنگ دفاعی را میتوان در عرصههای گوناگون حتی در عرصه فرهنگ و هنر تعریف کرد بنابر این صیانت از دستاوردهای دفاعی ایران که تمدنساز است یعنی توجه به مقابله با فرهنگهای مهاجمی که قصد تخریب فرهنگ بومی ما را دارند؛ فرهنگ دفاعی نام دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاعی در حوزه علم و فناوری یعنی کاهش مهاجرت نخبگان و بالا بردن نهضت علم و فناوری برای رشد و پیشرفت کشور موثر است.

دبیر همایش فرهنگ دفاعی با بیان اینکه اگر امروز شاهد پیشرفت در کشور هستیم به دلیل پیشرفت فرهنگ دفاعی است، گفت: کارکرد فرهنگ در عرصه بینالملل میتواند کارکردهای متفاوت و با ارزشی داشته باشد به همین خاطر باید گفت که آنچه به دیپلماتهای ما توان دفاع از انقلاب میدهد، همین فرهنگ دفاعی است.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم داشتههای فرهنگی خود را ترسیم و ارزش گذاری کنیم یکی از داشتههای ما همین فرهنگ دفاعی است البته فرهنگ دفاعی فراتر از تفکر، فرهنگ بسیجی و یا فرهنگ دفاع مقدس است زیرا فرهنگ دفاعی زیر ساختی بزرگ برای فرهنگ ملی و بومی کشورمان محسوب میشود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار