سپاه خار چشم آمریکاست

انتقاد آیت‌الله‌جنتی از افراد دشمن‌ شادکن‌

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ولایت فقیه نعمتی برای ارکان مجلس، دولت و قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: معنی ندارد برخی افراد با دشمن کار کرده و آنها را خوشحال کنند.
کد خبر: ۸۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 13May 2016

انتقاد آیت‌الله‌جنتی از افراد دشمن‌ شادکن‌

 به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، آیتالله احمد جنتی در مراسم سالروز ارتحال آیتالله العظمی بهجت فومنی در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله شهرستان فومن با قدردانی از حضور مردم در مراسم این زاهد متقی، اظهار کرد: حضور بنده در این مراسم کرامتی باورنکردنی است.

وی افزود: خانواده آیتالله بهجت و دیگر عزیزان از بنده دعوت کردند و بنده پذیرفتم و پرواز با تأخیر انجام شد اما به صورت باورنکردنی هواپیما آماده پرواز شد و روح آیتالله بهجت کمک کرد.

جنتی حضور بهموقع خود در مراسم مذکور را  شبیه به کرامت دانست و ادامه داد: با مطالعه کتاب آیتالله بهجت نورانیتی به بنده دست داد و توصیه میکنم کتابهای آیتالله بهجت را در کنار قرآن، نهجالبلاغه و مفاتیح در خانههای خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: آیتالله بهجت کتابهایی در ابعاد مختلف نوشته شده و حسرت میخورم که چرا در زمان حیاتشان نتوانستم ایشان را به خوبی بشناسم.

دبیر شورای نگهبان علمای بزرگ را جانشین پیامبران دانست و تصریح کرد: حرکت علما دارای ویژگیهایی است اما ویژگی که در آیتالله بهجت وجود داشت مشابه آن را سراغ ندارم.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ ویژگیهایی دارند که در آیههای قرآن آمده است، افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبری هر کدام از بزرگواران دارای ویژگیهای منحصربهفرد هستند.

آیتالله بهجت تجسم ایمان و تقوا بود/نماز آیتالله بهجت منحصر بهفرد بود

جنتی آیتالله بهجت را تجسم ایمان و تقوا خواند و گفت: زهد، روزه، صفات اخلاق و... از دیگر ویژگیهای بارز ایشان است و وجود عینی تقوا و زهد بود.

وی با اشاره به اینکه آیتالله بهجت به حداقل زندگی قناعت میکرد، اظهار کرد: جهاد با نفس که جهاد اکبر محسوب میشود، جزو ویژگیهای منحصر بهفرد آیتالله بهجت بود و این عینیت خارجی ایشان است.

دبیر شورای نگهبان عبادت، اخلاص و سحرخیزی را از دیگر ویژگیهای آیتالله بهجت عنوان کرد و یادآور شد: در ساعتهای آخر شب بلند میشود و از سحرها استقبال کرده و عینیت خارجی پیدا میکند.

وی نماز آیتالله بهجت را منحصر بهفرد خواند و افزود: در حال نماز گریه میکرد و لحنی که با آن نماز میخواند همه را مورد تأثر قرار میداد.

جنتی ادامه داد: ایشان زکات میداد و هر چه داشت در اختیار فقرا میگذاشت و نماد عینی مومن بود.

وی با تصریح بر اینکه آیتالله بهجت زیاد به یاد خدا بود، اظهار کرد: آیتالله بهجت با قرآن آشنا و به صورت شبانهروز ذاکر و به یاد خدا بود و میفرمود باید عاشقانه قرآن را خواند که نورانیت میآورد.

این مقام مسؤول آیتالله بهجت را اهل مکاشفه دانست و بیان کرد: آیتالله بهجت نمیخواست او را بشناسند و آنچه که دارد، بروز دهد و حافظه بسیار خوبی داشت و مسلط به فقه بود و از تسلط خود برای نوشتن استفاده میکرد.

مسئله ولایت از مسایل سیاسی اسلام است/نظر آیتالله بهجت درباره دشمنان

دبیر شورای نگهبان با تصریح بر اینکه آیتالله بهجت نسبت به مسایل روز وارد بود، افزود: فلسفه سیاسی اسلام مهم بوده و مسئله ولایت از مسایل سیاسی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه کسی که ولایت را نشناسد اعمالش باطل است، اظهار کرد: آیتالله بهجت میگفتند «دشمنان خارجی به هیچ خطی جز نوکری قانع نیستند».

آیتالله جنتی اضافه کرد: نظر آیتالله بهجت این بود که دشمنان خارجی نوکر مطلق میخواهند و اینکه کشورهای اسلامی عبد و بنده آنها باشند.

وی دشمنشناسی را از بینش آیتالله بهجت عنوان کرد و گفت: دشمنشناسی وظیفه بسیار مهمی است و رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند «آمریکا دشمن ماست».

دبیر شورای نگهبان با تبریک روز سپاه و جانباز، تصریح کرد: سپاه قوت قلب ما و پاسدار اسلام بوده و متعلق به نظام و امام زمان(عج) و خار چشم آمریکا، صهیونیسم و ضدانقلاب است.

دبیر شورای نگهبان به فضیلت نیمه شعبان اشاره کرد و یادآور شد: شب نیمه شعبان مانند شب قدر است و باید حداکثر بهرهبرداری را از این شب داشته باشیم و بسیار دعا کنیم.

وی با درود و سلام به آیتالله بهجت و مردم فومن، خطاب به آنها تصریح کرد: آیتالله بهجت از این سرزمین برخاست و افتخار این شهر است و ارزش آن را دارد که برای زیارت ایشان به قم بروید.

جنتی اضافه کرد: خدا را به حق آیتالله بهجت قسم دهید، ایشان کمتر از یک امامزاده نیست و از نظر معنویت اولاد واقعی ائمه و دستپرورده آنهاست.

وی به جایگاه مهم ولی فقیه اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه نظام را حفظ کرده و از سوریه، عراق، یمن، فلسطین و... حمایت میکنند و اگر این حمایتها نبود، سوریه پیش از این اشغال شده بود.

معنی ندارد برخی افراد دشمن را خوشحال کنند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ولایت فقیه نعمتی برای ارکان مجلس، دولت و قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: معنی ندارد برخی افراد با دشمن کار کرده و آنها را خوشحال کنند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اصرار به اقتصاد مقاومتی دارند تا گدای این و آن نباشیم، یادآور شد: کشاورزی و صنعت ما باید فعال باشد و میتوانیم از منابع زیرزمینی و روزمینی استفاده کنیم تا نسلهای آینده بینیاز شوند.

جنتی استفاده از نیروهای انسانی خلاق و مغزهای متفکر برای توسعه اقتصاد کشور را مهم دانست و متذکر شد: باید جلوی قاچاق گرفته شود تا شاهد افزایش تولید باشیم.

وی افزود: هر چه میخواهند از چین و جاهای دیگر وارد میکنند، آیا نمیتوانیم با قاچاق مبارزه کنیم.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر ضرورت تبعیت از فرمایشهای مقام معظم رهبری، یادآور شد: امروز جهالت این است که میخواهند ما را از مسیر روشن انبیا دور کنند.

منبع:میزان

نظر شما
پربیننده ها