در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی صورت گرفت

دیدار جانشین سپاه استان قم با خانواده طلبه و خبرنگار شهید دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه استان قم همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی، با حضور در منزل محمد مهدی شریفی، شهید طلبه و خبرنگار، از مقام این شهید بزرگوار و خانواده وی تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ - 14May 2016

دیدار جانشین سپاه استان قم با خانواده طلبه و خبرنگار شهید دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از قم، سرهنگ رضا حافظی با حضور در منزل طلبه و خبرنگار شهید حجت الاسلام محمد مهدی شریفی با اشاره به اینکه وی از رزمندگان گروه تخریب بود، گفت: رزمندگان تخریب در نوک پیکان عملیات ها حضور داشتند و این افراد همیشه از شجاع ترین و بی باک ترین رزمندگان بودند.

وی افزود: شهیدان با ایثار و از خودگذشتگی توانستند به مقام والای شهادت دست یابند، ان شاءالله ما بتوانیم از ادامه دهندگان راه آنها باشیم و حضور در کنار خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران برای ما افتخار است.

در این دیدار، حجت الاسلام رضا شریفی پدر شهید گفت: خداوند همه ما را از پیروان راستین ائمه اطهار(ع) قرار دهد و بتوانیم با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی از جمله شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس را ادامه دهیم.

وی افزود: محمد مهدی در کنار تحصیل به واسطه علاقه ای که به خبرنگاری داشت، به این کار نیز مشغول بود و قبل از شهادت یک بار مجروح شد و ماجرای شهادتش را در رویا دیده بود؛ این شهید عزیز پیش از اعزام به جبهه سفارش کرد ما می رویم و شهید می شویم ولی شما نگذارید که خون شهیدان پایمال شود.

در این دیدار که به همت روابط عمومی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ترتیب یافته بود، رسول خادم رئیس خانه مطبوعات استان قم و همرزم شهید شریفی نیز حضور داشت؛ وی با ذکر خاطره ای بیان داشت: با شهید محمد مهدی شریفی در عملیات والفجر 8 در سال 1364 در گردان تخریب کنار هم بودیم که با اصابت یک خمپاره 60 در کنار ما، مهدی به خیل شهدا پیوست.

خادم به هوش بسیار بالای شهید شریفی اشاره و تاکید کرد: این شهید در دوره آموزشی که بودیم، بسیار سریع آموزش هایی را که در زمینه های گوناگون داده می شد، دریافت می کرد و در میان همسالان ما از دانش بالایی برخوردار بود و حضور ایشان در عرصه خبر یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای ما شد تا وارد عرصه روزنامه نگاری شویم.

رئیس خانه مطبوعات استان قم از شهید ملک محمدی به عنوان یکی دیگر از شهیدان خبرنگار در استان قم نام برد و از مقام شامخ این شهید نیز تجلیل کرد.

شهید محمدمهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم از شهیدان افتخارآفرین اصحاب رسانه استان قم است.

شریفی در 20 بهمن ماه سال 47 در شهر مقدس قم به دنیا آمد و تحت تربیت پدر بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی قرار گرفت. وی تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و متوسطه در مدرسه امام موسی صدر و دبیرستان امام صادق(ع) ادامه داد و در حوزه علمیه قم نیز مشغول تحصیل شد.

علاقه خاص وی به فعالیت خبری باعث شد که کار در حوزه خبر را در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم از همان ابتدای مقطع متوسطه آغاز کند و در این عرصه متعهدانه و خالصانه در راستای خدمت به مردم و انعکاس فداکاری های جوانان این مرز و بوم در جبهه های جنگ و حمایت های مردم در پشت جبهه همت گمارد.

شهید شریفی در پی دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم و در پاسخ به ندای پیر جماران حضرت امام خمینی(ره) در 28 آذر ماه سال 64 در حالیکه خود را آماده دفاع از اسلام و میهن می دید و از سوی دیگر قصد انعکاس و روایتگری از شیرمردی های جوانان این مرز و بوم را داشت به منطقه جنوب کشور اعزام شد.

این شهید در 23 اسفند ماه همان سال (64) به علت اصابت ترکش به سر در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و به خیل شهیدان پیوست و جاودانه شد.

وی آخرین خبر خود را نیز در جبهه های جنگ تحمیلی با خون خود نوشت که پیرو ولایت و رهبری باشید، دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کنید و راه شهیدان را ادامه دهید. پیکر مطهر این شهید گرانقدر که در جبهه های جنگ تحمیلی هم به کار تبلیغ، هم کار خبر و هم دفاع از میهن فعالانه مشغول بود، همراه با خیل شهدای عملیات والفجر 8 بر دوش مردم شهید پرور قم تشییع و در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) این شهر به خاک سپرده شد و مزار مطهر این شهید در قطعه 9، ردیف 3، شماره 350 گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم قرار دارد.

وصیت نامه شهید شریفی

در بخشی از وصیت نامه شهید شریفی آمده است: الهی ما با امام میثاق بسته ایم و به او وفاداریم، زیرا که او به اسلام و قرآن وفادار است. معبودا! پیمانمان را استوار باقی نگهدار. خدایا به حضرت محمد (ص) بگو که پیروانش حماسه آفریدند. به امام علی(ع) بگو که شیعیانش قیامت به پا کردند و به امام حسین(ع) بگو خونش در رگ ها همچنان می جوشد، بگو از آن خون ها سروها رویید، ظالمان سروها را بریدند، اما باز هم سروها روییدند. الهی ما را یکی از آن سروها قرار ده. معبودا! پروردگارا! توفیق خدمت و شهادت را نصیب ما بگردان، الهی! توفیق ده که راه سعادتبخش امام حسین(ع) را ادامه دهیم و زینب وار زندگی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار