رویداد خنده دار در سینمای ایران؛ تولید فیلم جنایت آمریکا توسط آمریکا / انتظار نوزده ساله یک فیلم ساز وطنی

در دیداری که با آقای احمدی نژاد داشتم به ایشان گفتم که من از ساخت فیلم ایرباس منصرف شدم و در حال حاضرمی خواهم کتابی بنویسم با نام " خاطرات یک گاگول " . گاگولی که فکرمی کرد مدیران سینمایی کشورش دلسوز مردم و اعتقادات و غرور کشورشان هستند اما بعد از نوزده سال فهمید که کاملا اشتباه فکر می کرده است!
کد خبر: ۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 04July 2013

رویداد خنده دار در سینمای ایران؛ تولید فیلم جنایت آمریکا توسط آمریکا / انتظار نوزده ساله یک فیلم ساز وطنی

طبق خبری که از سوی موسسه رسانه های تصویری منتشرشد فیلم سینمایی "ایرباس" با موضوع سقوط هواپیمای A300توسط ناو آمریکایی وینسنس در سال 1367 با مشارکت موسسه رسانههای تصویری و شرکت کانادایی- آمریکایی "Reel knights Production – INC" در حال تولید است.

به غیر از" نادرطالب زاده" و" مینا معصومی" تمامی عوامل فیلم یا آمریکایی هستند و یا مقیم آمریکا. "مینا معصومی" که به عنوان نویسنده این پروژه بزرگ در کنار"اسکات فرانک" قرار گرفته در کارنامه هنری اش تنها نویسندگی و کارگردانی یک فیلم اپیزودیک دیده می شود.

"بهرام حیدری" که به عنوان تهیه کننده این کار معرفی شده کارگردان ایرانی الاصل هالیوود و همسر "ملیسا کارتر" کارگردان تازه مسلمان هالیوود است. "پکستون وینترز" و "شان علی استون" و "ول کیمر" و "اسکات فرانک" هم به طور کل خارجی هستند و ربط چندانی با ایران ندارند.

 سعید اسدی نویسنده و کارگردان سینمای ایران نوزده سال پیش فیلمنامه ای به نام " مرثیه ای برای یک دوست " را در رابطه با سقوط هواپیمای ایرباس به نگارش درآورده اما هنوز پس از نوزده سال  شرایط تولید آن فراهم نشده است.

سعید اسدی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس چنین می گوید: در تظاهراتهای خود جوش و مردمی که در کشور آمریکا اتفاق می افتد بلافاصله چند نفر از "سی آی ای" در آن تظاهرات شرکت می کنند و با اقداماتی که انجام می دهند مسیر تظاهرات و راهپیمایی را به سمتی سوق می دهند که همه چیز در نهایت به نفع خودشان تمام شود.

وی افزود: به نظرم درجریان خودجوشی که توسط من و چند تن از دوستان برای به تصویر کشیدن حادثه ایرباس از نوزده سال پیش راه افتاده چند نفر نفوذی که هیچ ربطی به این مملکت ندارند دخالت کرده و می خواهند این جریان را به نفع خود مصادره کنند.

اسدی یادآوری کرد: من در آمریکا تحصیل کردم و مثل خیلی های دیگر که در کشور آمریکا ماندند و  کار و زندگی کردند می توانستم در آنجا بمانم اما بازگشتم تا به کشورم خدمت کنم و وصیت نامه سینمایی ام را در کشورم بسازم.

نویسنده و کارگردان " فرود در غربت " افزود: نوزده سال است که فیلم نامه "مرثیه ای برای یک دوست"  را به نگارش درآوردم و نوزده سال است که برای تولید آن در راهروهای وزارت خانه های مختلف بالا و پایین می روم و تنها انگیزه ام از این همه پیگیری این بوده است که بتوانم صدای حقانیت مردم کشورم را به گوش جهانیان برسانم.

مدرس سینما تشریح کرد: زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود من نزد ایشان رفتم و مساله تولید فیلم را با ایشان در میان گذاشتم، ایشان از محل بودجه وزارت امور خارجه بودجه ای را برای تولید این کار در نظر گرفتند و آن را به صدا و سیما دادند تا این فیلم تولید شود اما این اتفاق نیافتاد!

نویسنده و کارگردان فیلم "آواز قو" ادامه داد: آقای سید محمد خاتمی به وزیر ارشاد خود کتبا دستور داد که با اعتنا و دقت این مساله پیگیری شود، آقای مهاجرانی هم به آقای سیف الله داد دستور پیگیری و اجراء داد اما باز هم هیچ اتفاقی نیافتاد و فیلم تولید نشد.

فارغ التحصیل رشته کارگردانی از آمریکا گفت: رهبربزرگوارانقلاب در نامه ای محرمانه به آقای مهاجرانی قائم مقام صدا وسیما دستوربررسی و پیگیری دادند. بعد از ارسال نامه مقام معظم رهبری دو ماه طول کشید تا آقای مهاجرانی به من وقت ملاقات دادند آن هم در زمانی که می خواستند سر سفره افطار بنشینند! سر سفره افطار اولین جمله ای که آقای مهاجرانی به من گفتند این بود که نامه محرمانه مقام معظم رهبری گم شده است ! سپس قول همکاری دادند و گفتند که من تا یک هفته دیگر به شما زنگ می زنم ولی هیچ وقت زنگ نزد!

تهیه کننده و کارگردان فیلم "عشق گمشده " اظهار داشت: در دیداری که با آقای احمدی نژاد داشتم به ایشان گفتم زمانی که من در آمریکا بودم کابوس شبانه ام این بود که در غربت بمیرم اما حالا با این رفتاری که از مسئولین جمهوری اسلامی دیدم در مملکت خودم احساس غربت می کنم و کابوس شبانه ام این شده است که در کشور خودم درغربت بمیرم! برای من به عنوان یک ایرانی بسیار دردناک است که احساس کنم برخی مدیران مملکت دشمن من و مردم کشورم هستند!

 سعید اسدی افزود: آن موقع که آقای شمقدری در نهاد ریاست بود به من قول همکاری داد و گفت انشاء الله سال دیگر فیلم را می سازیم و سال بعد هم ایشان به معانت سینمایی رفتند و از وقتی که رئیس آنجا شدند دیگر به من وقت ملاقات ندادند تا رسید به اینجا که به دستور ایشان قرار است فیلم ایرباس با اسکات فرانک تقلبی و پسر نااهل الیوراستون تولید شود!

نویسنده و کارگردان فیلم " خیابان بیست و چهارم " تصریح کرد: در دیداری که با آقای احمدی نژاد داشتم به ایشان گفتم که من از ساخت فیلم ایرباس منصرف شدم و در حال حاضرمی خواهم کتابی بنویسم با نام " خاطرات یک گاگول در جمهوری اسلامی ایران ". گاگولی که فکرمی کرد مدیران سینمایی کشورش دلسوز مردم و اعتقادات و غرور کشورشان هستند اما بعد از نوزده سال فهمید که کاملا اشتباه فکر می کرده است!

اسدی تشریح کرد: همان طور که می دانید پرواز شماره 103 خطوط هواپیمایی آمریکا یکی از پروازهای پن آمریکن بود که به مقصد فرودگاه بین اللملی جان اف کندی نیویورک حرکت می کرد و توسط بمب منفجر شد و با 243مسافر و 16 خدمه متلاشی شد . 11 نفر هم در لاکربی در جنوب اسکاتلند به هنگام سقوط این هواپیما جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این حادثه به 270 نفر برسد. دولت آمریکا و انگلیس، لیبی را مسئول این بمب گذاری معرفی کرده و بابت هر نفری که در این حادثه کشته شده بود ده میلیون دلار خسارت گرفتند در صورتی که دولت آمریکا برای هر کدام از جان باختگان شاغل حادثه ایرباس 300 هزار دلار پرداخت کرد و برای غیر شاغل ها 150 هزار دلار! یعنی یک شهروند آمریکایی ساده برابر است با سی و سه دکتر و مهندس ایرانی!!!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار