آغاز جشنواره سراسری فیلم سنگر

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر گفت: امیدوارم سنگر سرآغاز تحرکی جدی باشد که دانشجویان و فیلمسازان در صدر کارهای خود، آثار ارزشی درباره دفاع مقدس بسازند.
کد خبر: ۸۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ - 17May 2016

آغاز جشنواره سراسری فیلم سنگر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر روز دوشنبه-27 اردیبهشت ماه- در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد. در ابتدای این مراسم حاضران در سالن به احترام خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران ایستادند و فاتحه ای قرائت کردند.

علی اصغر رستمی رییس شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر در ادامه پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را برای مخاطبان این جشنواره قرائت کرد و با خوشامدگویی به حاضران برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی و دانشجویی ابراز امیدواری کرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه همچنین همه هنرمندان و دانشجویان را به برای دنبال کردن اخبار و رویدادهای جشنواره و تماشای آثار راه یافته به آن دعوت کرد.

جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی سنگر جشنواره مبارکی است
نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی سنگر برای اولین بار در شهر فیروزکوه برگزار شده است و باید به این منظور قدردان کسانی باشیم که این رویداد را به شهر فیروزکوه هدیه کردند و امیدوارم سنگربانان خوبی برای جشنواره فیلم سنگر باشیم.

وی با یاد کردن از شهدای دفاع مقدس افزود: دقاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری برای این کشور آموزه های فراوانی به ارمغان آورد و اگر هزاران هنرمند و کسانی که در این عرصه زحمت می کشند، بخواهند دلاورمردی جانبازان و شهدا را به تصویر بکشند، ارزشمند است.

طاهری همچنین ادامه داد: قطعا دفاع مقدس باعث شد تا ما در فرهنگ دفاع و ایثار و رسیدن به خودکفایی در عرصه نظامی امروزه و در دنیای کنونی حرفی برای گفتن داشته باشیم. در عرصه شعار امسال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است می بینیم که در بخش نظامی جایگاهی یافته ایم که وحشت به دل مستکبران انداخته است. اکنون دریافته ایم باید با تکیه بر دانش داخلی به موقعیتی دست یابیم که نیازی به تجهیزات بیرونی نداشته باشیم.

وی بهترین راه فرهنگسازی و تاثیرگذاری بر نسل جوانان را هنر دانسته و خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده می شود راه تربیت جوانان به نوعی دیگر تعریف می شود. اما جوانان با استفاده از هنر و تاثیری که دارد، می توانند در همه عرصه ها موفق حاضر شوند. این هنر است که در ارتباط با نسل جوان می تواند موثر واقع شود.

فرماندار فیروکوه عنوان کرد: جشنواره فیلم سنگر جشنواره مبارکی است و جنس آن احترام به شهدا و ایثارگری هایشان است. جشنواره فیلم سنگر قطعا تاثیراتی خاص هم بر دست اندرکاران و شرکت کنندگان و هم مخاطبان فیلم ها خواهد داشت.

توجه به فیلم دفاع مقدس راهبرد جدی دانشگاه آزاد اسلامی است
حبیب الله اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما از نسلی هستیم که با انقلاب متولد شدیم، در جنگ رشد کردیم و هویت یافتیم. توجه به فیلم دفاع مقدس در محیط دانشگاهی به عنوان راهبردی جدی همیشه در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد قرار داشته است. حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در هیات امنا دانشگاه آزاد همیشه بر حضور در این عرصه تاکید می کنند و توجه به آن را به همه مدیران متذکر می شوند. بخشی از آرمان های انقلاب اسلامی در قالب هنر به این واسطه مطرح می شود.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هیچ رخدادی جز با هنر جاودانه نخواهد شد و بهترین زبان برای انتقال مفاهیم، هنر است. وظیفه ما در دانشگاه این است که کانون های دانشجویی و سایر حوزه های فعال در دفاع مقدس را حمایت کنیم. امیدوارم سنگر سرآغاز تحرکی جدی باشد که دانشجویان و فیلمسازان در صدر کارهای خود، آثار ارزشی درباره دفاع مقدس بسازند.

اسماعیلی با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه هنر بیان کرد: در حدود دو سال و نیم اخیر مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، بودجه های فرهنگی این دانشگاه به طور ویژه ده برابر شد و حتما اگر برنامه ریزی خوبی برای صرف کردن این بودجه ها نباشد، هدر می رود. بنابراین از جنس برنامه هایی همچون جشنواره فیلم سنگر در دستور کار ما هست. هم اکنون برنامه هایی در تبریز در حوزه نشریات، قرآن کریم، عرصه های تئاتر و تجسمی و میراث معنوی اقوام با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد در سه گونه راهبرد با عنوان طرح های ماندگار فرهنگی که بر ساخت و ساز مساجد، یادمان های شهدا، طرح های ماندگار ساختاری و طرح های ماندگار رخدادی به جدیت دنبال می شود.

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر، کلیپ معرفی مکان های تاریخی و دیدنی میزبان این رویداد نمایش داده شد.

هدف اصلی سنگر پرورش فیلمسازان جوان و مستعد است
نقی بهمنی دبیر نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر در ادامه مراسم با ابراز امیدواری نسبت به استمرار این رویداد فرهنگی و دانشجویی گفت: امیدوارم روزی صد سالگی جشنواره فیلم سنگر را دور هم پاس بداریم.

وی با یاد کردن از رشادت های شهدای مدافع حرم افزود: هدف اصلی این جشنواره در واقع پرورش فیلمسازان مستعد و جوان، نوآور و تجربه اندوز در عرصه دفاع مقدس و سینمای انقلاب و همچنین کشف جوانان فیلمساز، تولید فیلم های هدفمند در خدمت انقلاب و فراهم آوردن زمینه ای برای نمایش آن هاست.

بهمنی افزود: سنگری ساخته ایم در پهنه فیروزکوه در سالی که اقدام و عمل نامگذاری شده است. سال اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به قله هنر. محفلی ساخته شده است از عشق که چهارگوشه اش از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق آیینه به آیینه راوی دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی است. افتخار ایستادگی در برابر تحریم و تمام شعارش الفبای شکوفایی است و تکریم.

دبیر جشنواره فیلم سنگر خاطرنشان کرد: این افتتاحیه فتح بابی است برای معرفی استعدادهای ویژه و جلب نظر صاحبان کرسی که گشاده دستی و حمایتشان از هنرمندان این سرزمین بارها و بارها به اثبات رسیده است. امیدواریم این شروع سال های سال ادامه داشته باشد.

یادی از فیلم های دفاع مقدس و رونمایی از ترانه «جنگ و صلح» قاسم افشار
در ادامه این مراسم قاسم زارع و مهدی میامی بازیگران فیلم ها و سریال دفاع مقدس و انقلاب درباره تجربه بازی در این گونه آثار صحبت کردند. میامی درباره حس و حال ایفای نقش یک جانباز در فیلم «گوزل» گفت و زارع نیز درباره ایفای نقش در فیلم «آژانس شیشه ای» و «اخراجی ها» که از جمله آثار گونه دفاع مقدس در ایران هستند توضیحاتی را ارائه کرد. زارع همچنین ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم سنگر در سال های آینده به طور مستمر ادامه داشته باشد و سرنوشت برخی جشنواره های نوپا که بعد از یک یا چند دوره برگزاری پایان می یابند، دچار نشود.

بخش بعدی مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر به اجرای قاسم افشار خواننده پیشکسوت عرصه موسیقی اختصاص داشت. وی در این مراسم از ترانه جدید خود با عنوان «جنگ و صلح» رونمایی کرد.

او همچنین گفت: آرامش اکنونمان در ایران را مدیون شهدایی هستیم که جایشان در میان ما خالی است و یاد کردنشان باعث افتخار ماست.

نیما سراج رئیس شورای شهر فیروزکوه، سیدروح الله حسینی
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری فیروزکوه، یعقوب ایمانی رییس آموزش و پرورش فیروزکوه، سیدعلی رحیمی بخشدار ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه، ﺍﺭﺟﻤﻨﺪﯼ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ، ﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﻣﺎﻟﯽ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﻓﯿﺮﻭﺯﮐﻮﻩ، مجید کیان پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شیلات و...از دیگر حاضران در آیین افتتاحیه جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانشجویی سنگر بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها