سردار آسودی:

آمریکا می خواست مانع پیشرفت ایران شود/ باید در مقابل این درنده ضد بشری مقاومت کنیم

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار برای رسیدن به اهداف خود و برای مقابله از گسترش انقلاب اسلامی و موفقیت هایی که ایران بویژه در آن زمان و در اواخر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به دست می آورد، دست به اقدام غیرانسانی حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس زد.
کد خبر: ۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱ - 03July 2013

آمریکا می خواست مانع پیشرفت ایران شود/ باید در مقابل این درنده ضد بشری مقاومت کنیم

سردارمحمد رضا آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس در آستانه 12 تیرماه سالروز، حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس و کشته شدن 290 نفر از سرنشینان این فاجعه اظهار داشت: ناو آمریکایی در تنگه هرمز و در حوزه آب های خلیج فارس کاملا آگاهانه و برنامه ریزی شده، هواپیمای مسافربری ایرباس را که از بندرعباس به سمت دبی در پرواز بود را هدف موشک قرار داد.

وی افزود: هواپیما هنگام برخاستن از باند فرودگاه بین المللی بندرعباس، ارتفاع چندانی از زمین نگرفته بود و قطعا هر انسانی حتی با چشم غیرمسلح می توانست تشخیص دهد این یک هواپیمای مسافربری است تا برسد به یک ناو پیشرفته و قطعا فرمانده ناو و عوامل حمله با امکانات و تجهیزات گسترده خود، می دانستند که این یک هواپیمای مسافربری است.

سردار آسودی خاطرنشان کرد: آمریکا برای جلوگیری از موفقیت هایی که انقلاب اسلامی ما در دفاع مقدس داشت بویژه بعد از عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه، دست به چنین اقدام غیرانسانی زد و بیش از 290 انسان بی گناه که تعدادی نیز غیر ایرانی بودند را هدف موشک قرار داد و این جنایت یک عملیات تروریستی بین المللی و دولتی بود که دولت آمریکا انجام داد. آمریکا می خواست با این حمله تروریستی، مانع از اهداف و پیشرفت های انقلاب اسلامی شود.

سردار آسودی گفت: آمریکا شاید می خواست با این حمله جنایتکارانه به هواپیمای ایرباس، زهرچشمی از ایران بگیرد؛ آمریکا برای این که به اهداف شومش برسد و از طرفی جلوی پیشرفت های انقلاب اسلامی را بگیرد، حاضر به چنین اقدام ضدبشری شد که این جنایات بی رحمانه آمریکا به خوی ضد بشری و ضد انسانی آمریکا و سرکردگانش بر می گردد.

وی ادامه داد: البته در گذشته نیز آمریکا و سرکردگانش در اقدام ضد بشری هیروشیما و ناکازاگی را هدف بمب اتمی قرار دادند و انسان های زیادی کشته و مجروح شدند و همچنین حملاتی که آمریکا به عراق و افغانستان کرد، نشان می دهد که ماهیت رژیم آمریکا، ماهیت ضد انسانی و غیر بشری است. وقتی ما شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهیم، دلیل مرگ بر آمریکا کاملا واضح و روشن است.

وی به عکس العمل ایران بعد از این حادثه و کمک رسانی به آسیب دیدگان اشاره کرد و گفت: جمع آوری پیکر کشته شدگان و امداد رسانی به خوبی صورت گرفت، ولی متأسفانه به دلیل این که این حمله موشکی بود، کسی از سرنشینان این حادثه جان سالم به در نیاورد.

وی گفت: همه ارگانها و نهادها با تمام توان و ظرفیت شان در صحنه حادثه حاضر شدند و اقدام به جمع آوری شهدا و تحویل اجساد به خانواده هایشان شدند و از طرفی اقدام مهمی که ایران در آن زمان انجام داد، پیگیری محکومیت این اقدام ضد بشری آمریکا و ارائه گزارش به سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر سازمان های مربوطه بود چرا که ممکن بود مشابه این اقدام جنایتکارانه در جای دیگری نیز اتفاق بیفتد.

سردارآسودی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران بعد از این حادثه، با صدور بیانیه و نامه های متعدد، تلاش کرد ابعاد این جنایت هولناک غیر انسانی در قالب کارهای فرهنگی، نمایشگاه ها و همایش های مختلف به تصویر کشیده شود.

وی گفت: در آن سالها می گفتند در بروز این حادثه اشتباهی صورت گرفته و تصور می کردیم که هواپیمای نظامی یا شکاری بوده است که کاملا همه این موضوع و ادعا را رد کردند؛ چرا که اگر واقعا آمریکا با تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته توان تشخیص یک هواپیمای مسافربری را از هواپیمای نظامی را در ارتفاع پایین ندارد، واقعا باید به توان علمی و تکنولوژی آمریکا شک کرد.

وی با ابراز تأسف از این که حتی بعد از این حادثه جنایتکارانه، به فرمانده ناو آمریکایی جایزه  و مدال دادند، تاکید کرد: اگر اشتباهی در قبال این حمله صورت گرفته پس چرا فرمانده ناو را سرزنش و محکوم نکردند و حتی به وی مدال و جایزه دادند.

سردارآسودی در پایان گفت: پیامی که به مناسبت سالگرد این جنایت ضد بشری دارم این است که همه باید در مقابل این درنده ضد بشری- آمریکا- مقاومت کنیم و تنها راه ما در برابر دولتی که این جنایتی را انجام می دهد و پیوسته اصرار به اقدامات جنایتکارانه ضد بشری دارد، طبق فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری که فرمودند: «ما تا آخرین نفس و تا آخرین نفر باید مقاومت کنیم»، ایستادگی در برابر زورگویی های آمریکاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار