حماس:

موافقت اتحادیه عرب نمی تواند باعث مشروعیت بخشی به مذاکرات سازش شود

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بار دیگر بر مخالفت خود و تمامی گروه های فلسطینی با تداوم مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی؛ به ویژه در زمینه اصول ملت فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷ - 22December 2013

موافقت اتحادیه عرب نمی تواند باعث مشروعیت بخشی به مذاکرات سازش شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: موافقت اتحادیه عرب نمی تواند باعث مشروعیت بخشی به مذاکرات سازش شود.

فوزی برهوم یکی دیگر از سخنگویان جنبش حماس نیز تصریح کرد: تاکید موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزرای خارجه اتحادیه عرب با تمدید مذاکرات سازش، اقدامی ناکارآمد و مغایر اجماع ملی فلسطین است که این موضوع نشان می دهد آنها تحت فشارهای آمریکا چنین تصمیمی را علیه حقوق و منافع ملت فلسطین اتخاذ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از این فرصت برای سرعت بخشیدن به پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی و کشتار بیشتر ملت فلسطین استفاده خواهد کرد.

برهوم افزود: انتظار می رفت اتحادیه عرب و طرف فلسطینی با احساس مسئولیت بیشتر تصمیمی در راستای حمایت از ملت و سرزمین فلسطین و همچنین مقدسات و اقداماتی بازدارنده در قبال جنایت ها، تجاوزات و تحکیم پایداری ملت و مقاومت فلسطین اتخاذ کنند.

یاد آور می شود؛ شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست ویژه خود برای بررسی مذاکرات سازش، بر حمایت خود از مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تاکید کرده و از طرف آمریکایی به عنوان ناظر مذاکرات سازش کنونی و تمامی اعضای دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد خواستند تا رژیم صهیونیستی را وادار به توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی کرده و فرصت دیگری را برای مذاکرات سازش فراهم کند تا زمینه تحقق صلح نهایی فراهم آید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار