حجت الاسلام پناهیان در یادواره شهید هادی:

ورزشکاری، جوانمردی و زهد سه ویژگی شهید هادی/ الگو شدن شهید هادی‌ها برای مسئولان ضروری‌تر است

استاد حوزه و دانشگاه ورزشکاری، جوانمردی و زهد را از ویژگی‌های شهید هادی برشمرد و گفت: این ویژگی‌ها موجب اسطوره شدن وی شده است.
کد خبر: ۸۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ - 20May 2016

ورزشکاری، جوانمردی و زهد سه ویژگی شهید هادی/ الگو شدن شهید هادی‌ها برای مسئولان ضروری‌تر است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در یادواره شهید ابراهیم هادی و شهدای کانال کمیل و حنظله که بعد از ظهر امروز در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهید هادی علمدار یادآوری شهیدان در شهر است. یاد این شهید به دلیل خاطراتی است که از وی بیان شده و به معنای تمایز قائل شدن میان شهدا نیست.

وی در ادامه به دلایل معرفی و تبلیغ شهید هادی پرداخت و گفت: شهید هادی اسطوره است و چند ویژگی دارد. وقتی با این شهید دوست میشویم و با او حرف میزنیم، آن شهید میشنود و عکسالعمل نشان میدهد که در زندگی خود میتوانیم ببینیم.

پناهیان نخستین ویژگی این شهید را ورزشکاری برشمرد و تصریح کرد: شهید هادی ورزشکار بود و روحیه لوطی منشانه داشت که بیارتباط با فرهنگ سرزمینی ما نیست.

وی اضافه کرد: ورزشکار نبودن جوانان آفت و آسیب است و ورزش تنبلی را از انسان دور میکند. و این را بدانیم که تنبلی اولین بیماری مهلک پیش از هوسرانی و... است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ورزش در ایجاد فضائل اخلاقی موثر است لذا جوانان بسیجی باید ورزشکار باشند. نمیشود به ایمان و دینداری جوانی که اهل ورزش نیست اعتماد کرد. ورزش مقدمه ایثار و جوانمردی است.

پناهیان دومین ویژگی شهید هادی را جوانمردی دانست و بیان داشت: شهید هادی اهل ورزش زورخانه ای بود و در فرهنگ زورخانه ای حکمتهایی نهادینه شده است. در حوزه به این نتیجه رسیدیم که ورزش زورخانهای انتقال دهنده ویژگیهای اخلاقی است و طلبه باید اهل این ورزش باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهید هادی صفات زورخانهای را کسب کرده بود و در دوران دبیرستان با این ورزش انس گرفته بود. جوانمردی صفت پایه ای است که در شخصیت فرد اثرگذار و با اضافه شدن ایمان به آن، فرد اسطوره می شود.

پناهیان بیان داشت: اخلاق شهید هادی در کشتی گیری این بود که نقطه ضعف رقیبش را شناسایی می کرد و از آن نقطه ضعف برای برد استفاده نمی کرد.

وی تاکید کرد: مذهبی و حزب الهی بودن به نمازخواندن و اهل ذکر بودن تنها خلاصه نمیشود بلکه باید جوانمرد بود. آنانی که الگویشان شهید هادی هست باید به آسیب دیده های اجتماعی کمک کنند و کانونهایی برای کمک به محرومین درست کنند. شهید هادی سینه زن و نوحه خوان بود و به محرومین کمک می کرد.

پناهیان ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین از بس که کیسه نان و خرما بر دوش گرفته بودند تا به محرومین کمک برسانند، کتفشان زخمی شده بود. یکی از شهدای مدافع حرم، مسئول اردوهای جهادی بوده است. یکی دیگر از این شهدا دو میلیون تومان دارو برای کمک به مردم محروم به سوریه برده بود.

وی خاطرنشان کرد: مسجدی بودن به اذان گویی نیست. شهید هادی اذان گوی در میدان نبرد بود و به مردم هم کمک می کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه سومین ویژگی این شهید را زهد وی عنوان کرد و گفت: زهد در وجودش بود و ادا در نمی آورد.

وی اضافه کرد: برادر شهید تعریف می کرد، یک روز یک تویوتای سفید به او داده بودند. من از آن ماشین تعریف می کردم اما هادی می گفت بد است از این ماشین استفاده کنیم و فردایش ماشین را پس داد و یک فولکس واگن که خیلی پایین تر از تویوتا بود گرفت.

پناهیان اظهار کرد: تا وقتی که مسئولانمان مانند شهید هادی، زهد در وجودشان نباشد گرفتاریم و خدا کمک نمی کند. باید مدافعین و مدیران کشور مانند هم باشند. همان طور که بهترین ها برای دفاع از کشور اعزام می شوند، بهترین ها نیز باید مدیر باشند.

وی در پایان بیان داشت: شهید هادی در زندگی خود مسیر روشنی را طی کرده است. مدیران هم باید اینگونه باشند و الگو شدن شهید هادی ها برای مسئولان ضروری تر است.

همچنین در این مراسم از خانواده های شهیدان مدافع حرم مهدی صابری، سیدمحمد موسوی، مصطفی صدرزاده، هادی ذوالفقاری و جانباز مدافع حرم مرتضی عطایی تجلیل شد.

پنجاهمین کتاب انتشارات شهید ابراهیم هادی، با عنوان احمد زندگی نامه شهید احمد بیابانی رونمایی شد و قرار است بعد از اقامه نماز، فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا اکران شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار