سرلشکر صفوی در مراسم گرامیداشت شهید بروجردی:

برخی مسئولان نظام به بیراهه رفته و از مسیر بهشت خارج شدند/ اگر بروجردی نبود کردستان آزاد نمی‌شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: افرادی که مسئولیت‌هایی در نظام داشتند و در راه بهشت و تا دو قدمی آن نیز پیش رفته بودند؛ راه را کج کرده، از مسیر بهشت خارج شدند و بدین ترتیب عاقبت بخیر نشدند.
کد خبر: ۸۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ - 21May 2016

برخی مسئولان نظام به بیراهه رفته و از مسیر بهشت خارج شدند/ اگر بروجردی نبود کردستان آزاد نمی‌شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهید بروجردی و سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن همایشهای رضوان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: ما انسانهای ضعیفی هستیم که در کار عالم هستی ماندهایم؛ به عبارت دیگر ما انسانها از حکمت الهی و تقدیر الهی غافلیم. اینکه چرا عدهای برای شهادت انتخاب میشوند، موضوعی است که نسبت به آن جاهل هستیم.

وی افزود: در زمان خودمان در همین سالهای اخیر، افرادی مسئولیتهایی در نظام داشتند و در راه بهشت هم حرکت میکردند و تا دو قدمی بهشت نیز رفته بودند؛ اما راه را کج کردند، و از مسیر بهشت خارج شدند و بدین ترتیب عاقبت بخیر نشدند.

سردار صفوی تأکید کرد: نباید از صراط ولایت خارج شویم. به یاد بیاوریم چه کسانی از صراط ولایت خارج شدند؛ کسانی که برخی از آنها از علما و رجل سیاسی بودند؛ اما از مسیر مستقیم ولایت خارج شدند؛ ولی شهید بروجردی همواره در مسیر ولایت ادامه مسیر داد؛ تا اینکه به شهادت رسید.

فرمانده سابق سپاه پاسداران تصریح کرد: خیلی از سیاسیون، بچه پولدارها و عوضیهایی که الان سر و کلهشان پیدا شده، به جبهه نمیرفتند؛ چون جبهه جای هر کسی نبود.

وی یادآور شد: شهید بروجردی در کردستان فرمانده من بود؛ آن زمان من فرمانده عملیات کردستان و شهید بروجردی فرمانده سپاه غرب کشور بود؛ البته آشنایی من با بروجردی به قبل از انقلاب برمیگردد. شهید بروجردی آن زمان عضو گروه صف بود، اما من از همان زمان از گروهبندی و جناحبندیها خاطره خوشی در ذهن نداشتم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در زمان ورود امام(ره) به ایران تنها گروهی که بهصورت مسلح امام(ره) را از فرودگاه به بهشت زهرا(س) همراهی و محافظت میکرد، شهید بروجرودی و همراهانش بودند، گفت: در زمان آزادسازی سنندج اگر فرماندهی شهید بروجردی نبود، سنندج و بهطور کلی کردستان آزاد نمیشد.

وی قبل از شهادت بروجردی، زمانی که برای عملیات فتح المبین آماده میشدیم چون نیرو کم داشتیم، به همراه سردار رضایی نزد شهید بروجردی رفتیم تا از او کمک بگیریم. در آن دیدار هرچند شهید ناصر کاظمی از درخواست ما ناراحت شد، اما شهید بروجردی گفت "وقتی امام جنگ را مسئله اصلی میداند، خودم هم میآیم و در جنوب مقابل دشمن میایستم"؛ بدین ترتیب شهید بروجردی بچههای سپاه مریوان که از نیروهای سپاه تهران بودند را با سلاح و تجهیزات به جنوب اعزام کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: بدین شکل جاویدالاثر متوسلیان و شهیدان همت، قجهای و قمی، لشکر 27 محمد رسولالله(ص) را با نظر من، شهید باقری و سردار رشید تشکیل دادند. در واقع بروجردی بسیجیها و پاسداران تهران را از غرب به جنوب فرستاد و خود نیز در عملیات فتحالمبین حضور یافت.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه توسل، ایمان، اخلاق بروجردی به نحوی بود که بر قلبها فرماندهی میکرد و حتی از هدایت دشمنان هم غافل نمیشد، عنوان کرد: کسی تا شهید، جانباز یا اسیر در زندانهای ساواک یا عراق نداشته باشد، نمیداند جانبازی، اسارت و شهادت چیست. به عبارت دیگر اگر ما 500 هزار نفر که جزو خانوادههای ایثارگران و شهدا هستند را در قالب خانوادههایی که چهار نفره بودند، تصور کنیم، تعداد جمعیت این خانوادهها 2 میلیون نفر میشود؛ اما آیا ما از حال این جمعیت 2 میلیون نفری اطلاع داریم؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از نظر من شهادت بزرگترین هدیه و عطیه خداوند برای انسانهاست؛ زیرا ترکشهایی که در جبهه به افراد اصابت میکرد، حساب شده بود؛ چون خداوند شهدا را انتخاب میکند و البته شهید هم عهد و پیمان خود را با خداوند امضا میکند؛ بنا بر این "شهادت هنر مردان خداست".

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار