نقض آتش بس؛ سعودی ها بمب های فسفری می ریزند

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، طی ۲۴ ساعت گذشته آتش بس را در استان‌های مختلف یمن نقض کردند و پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز آسمان‌های صنعا، الجوف مأرب، صعدة، عمران، حجة، الحدیدة، و المحویت، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ - 21May 2016

نقض آتش بس؛ سعودی ها بمب های فسفری می ریزند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، این در حالی است که کمیته ای از سازمان پزشکان بدون مرز به منظور اطلاع یافتن از اوضاع فاجعه بار بخش سلامت و خسارتهای سنگینی که در پی حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به مراکز و واحدهای بهداشتی بخش مرزی منبه در استان صعده وارد شده است، به این منطقه سفر کرد.

جبهه آزادی بخش یمن جنوبی، روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری در صنعا از آمادگی کامل خود برای آزادسازی جنوب یمن از چنگال اشغالگران آمریکایی خبر داد. این جبهه همچنین از کمکهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در نابودی متجاوزان و آزادسازی یمن استقبال کرد.
 

همچنین یک منبع محلی در عدن ساعات پایانی شب گذشته از ترور یکی از فرماندهان ارتش یمن در بخش المنصوره درعدن خبر داد. برخی از منابع گفتند که افراد ناشناس، سرهنگ مثنی رشید فرمانده پادگان سبأ را در خارج از بازار ظمران در بخش المنصوره ترور کردند.

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی امروز منطقه المزرق در بخش حرض در استان حجه را با بمبهای فسفری هدف قرار دادند.
یک منبع امنیتی گفت که در پی حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه المرزق که با استفاده از بمبهای فسفری صورت گرفت، شماری از مزارع شهروندان خسارت دید.

دو مسئول نظامی و امنیتی یمن اعلام کردند که شرکت داین گروپ آمریکا در پی تلفات جانی، صدها تن از مزدوران خود را از مناطق باب المندب و جنوب ذباب در جنوب غرب این کشور خارج و آنها را به شهر عدن در جنوب این کشور منتقل کرده است.

یک مسئول نظامی دیگر نیزگفت که این شرکت پیش از این 200 تن از نیروهای خود را در مناطق جنوب ذباب مستقر کرده بود، اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته این نیروها را از این منطقه خارج کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار