برگی خونین از حماسه فتح خرمشهر؛

شهیدی که پس از شهادت خبر از فتوحات رزمندگان اسلام می‌داد

شهید عبدالمهدی ایزدی یکی از شهدای عملیات بیت المقدس است که پس از شهادت، در عالم رویا از فتوحات رزمندگان اسلام به مادرش خبر می‌داد.
کد خبر: ۸۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ - 22May 2016

شهیدی که پس از شهادت خبر از فتوحات رزمندگان اسلام می‌داد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، گنجینه دفاع مقدس آکنده از مرواریدهای درخشانی است که هر چه زمان میگذرد، قدر و قیمت بیشتری مییابند. حماسه فتح خرمشهر در سال 61، حماسهای فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس است.

شهید عبدالمهدی ایزدی، از شهدای عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر است. وی متولد سال 1341 در نجف اشرف بود و خانواده وی در سال 1351 به عنوان معاودین(افرادی که دارای شناسنامه ایرانی بودند)، از طرف رژیم بعث عراق، از آن کشور رانده شده و به ایران مهاجرت کردند. علاوه بر عبدالمهدی، شهید علی ایزدی نیز دیگر شهید منسوب به این فامیل در دوران دفاع مقدس می باشد.

"استاد حسن بنّا هستی!؟" این جملهای بود که حضرت امام(ره) خطاب به پدر شهید عبدالمهدی ایزدی فرمودند؛ به گفته عباس ایزدی، برادر شهید، پس از پیروزی انقلاب هنگامی که امام راحل(ره) برای مدتی در قم حضور داشتند، یک شب به منزل یکی از علماء قم تشریف میبرند، پدر شهید ایزدی که از بنّاهای بیوت مراجع در قم و نجف بوده و در برخی کشورهای اسلامی نیز به ساخت و تعمیر مساجد و امامزادهها و ... همت میگمارده است، با اشتیاق تمام همراه فرزندش خود را به امام میرساند و امام تا او را می بینند، نگاهی همراه با تبسم به وی میکنند و این جمله سرشار از محبت را به این پدر بزرگوار میفرمایند.

مرحوم استاد حسن بنّا از طرف هیئات مذهبی به جبهه میرفت و با خلق نیکو، روی گشاده و شوخ طبعی اش، به رزمندگان اسلام روحیه می داد؛ خبر شهادت عبدالمهدی را نیز که شنید، همچون کوهی مقاوم و استوار بود.

برادر شهید عبدالمهدی درباره خصوصیات این شهید بزرگوار چنین میگوید: "اهل هنر خوشنویسی بود و این اواخر پلاکاردهایی برای شهدا مینوشت و ما از همانها برای مراسم خودش استفاده کردیم، در هنرستان فنی قدس قم تحصیل میکرد که از طرف بسیج به جبهه اعزام شد، مانوس با دعای توسل بود و در سن 20 سالگی دقیقا در روز آزادی خرمشهر، به شهادت رسید و در گلزار شهدای سوم خرداد قم خاکسپاری شد."

برادر شهید ایزدی میگوید: سه سال پس از شهادت عبدالمهدی، مادرم که بانوی مومنه ای بود، به رحمت خدا پیوست، در این مدت، ارتباط عارفانه عجیبی بین مادر و برادر شهیدم برقرار بود، مثلا هر بار که عملیاتی در جبهه صورت میگرفت، شهید به خواب مادر میآمد و درباره آن خبر میداد و ما بعدا از رسانهها می شنیدیم.

لازم به ذکر است مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با حضور در منزل برادر شهید ایزدی، از مقام شامخ این شهید بزرگوار و شهید علی ایزدی دیگر شهید منسوب به این فامیل تجلیل کرد.

نظر شما
پربیننده ها