بان کی مون بر نقش ایران در مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد

دبیر کل سازمان ملل گفت: با وجود مخالفت هایی با حضور ایران در ژنو 2، از ایفای نقش ایران در مذاکرات صلح سوریه حمایت می کند.
کد خبر: ۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲ - 24December 2013

بان کی مون بر نقش ایران در مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، علی رغم مخالفت برخی بازیگران و کشورها با حضور ایران در نشست ژنو 2 در مورد بحران سوریه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر نقش ایران در کسب یک راهکار سیاسی برای خاتمه بحران سوریه، از مشارکت کشورمان در مذاکرات صلح حمایت کرد.

بان کی مون همچنین با بیان اینکه لیست کشورهای دعوت شده به مذاکرات صلح سوریه به زودی نهایی خواهد شد اعلام کرد: همه کشورهای منطقه و به خصوص ایران در مذاکرات صلح سوریه تاثیرگذار خواهند بود و این کشور نیز در صورت مشارکت در این مذاکرات می تواند در دستیابی به یک توافق سیاسی تاثیرگذار باشد.

این سخنان دبیر کل سازمان ملل در حالی در شب گذشته مطرح شد که اخبار منتشر شده در روزهای اخیر از مخالفت برخی کشورها از جمله امریکا با حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه حکایت دارد.

گفتنی است پیش از این نیز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بارها حضور و مشارکت ایران در کنار دیگر بازیگران منطقه ای در مذاکرات صلح سوریه را ضروری توصیف کرده بود. در این رابطه، ابراهیمی نقش ایران در دستیابی به یک راه حل سیاسی در مذاکرات صلح را مورد تاکید قرار داده است.

شایان ذکر است قرار است مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو 2 در 22 ژانویه (اوایل بهمن) در سوئیس برگزار شود.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار