صلاحی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

با تدابیر رهبری در مذاکرات ژنو پیروز خواهیم بود/ بزرگ‌ترین نقش رهبری آگاه‌سازی مردم در فتنه ۸۸ بود

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: با تدابیر رهبری در مذاکرات ژنو پیروز خواهیم بود و هر توطئه‌ای از سوی دشمنان انقلاب خنثی می‌شود.
کد خبر: ۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹ - 24December 2013

با تدابیر رهبری در مذاکرات ژنو پیروز خواهیم بود/ بزرگ‌ترین نقش رهبری آگاه‌سازی مردم در فتنه ۸۸ بود

دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن ماهیت استقلال طلبانه هنگامی در عرصه بین الملل ظهور پیدا کرد که در جهان حاکمیت دو قطبی تحت عنوان جنگ سرد سیطره کامل داشت.

وی تصریح کرد: غربیها تصور میکردند انقلاب اسلامی به دلیل عدم حمایت از سوی ابرقدرتها، به زودی از بین خواهد رفت و به عنوان رویداد زودگذر سیاسی از این انقلاب سخن گفته میشود.

صلاحی در ادامه تاکید کرد: پیش بینی دشمنان در راستای نابودی نظام اسلامی ایران محقق نشد و این تصور با فروپاشی شوروی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران پادار خواهد ماند و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) استحکام یافت.

وی خاطر نشان کرد: فروپاشی شوروی در تصور هیچ کدام از سیاستمداران جهان وجود نداشت چرا که از قدرت نظامی و اقتصادی بالایی برخوردار بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید اذعان داشت: انقلاب اسلامی راه مستقلی را در پیش گرفت که مهمترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال کردن سیاست خارجی جهان است.

اقتدار جمهوری اسلامی زمینه ساز ایجاد ارتباط نزدیک با کشورهای جهان شد

وی افزود: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث شد تا کم کم گرایش ملتهای مستقل و استقلال طلب به خصوص بعضی از دولتهایی که تلاش داشتند در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشند با جمهوری اسلامی نزدیک شود.

صلاحی ادامه داد: با توجه به چالشهای بسیار جدی که بازتابهای انقلاب اسلامی در نظام سیطره و سلطه آمیز غرب در جهان ایجاد کرد به طور یقین چالشهای جدی به مردم و بر سیطره غرب در جهان ایجاد شد.

وی اضافه کرد: امروزه شاهد جنبشهای بسیاری در اقصی نقاط جهان هستیم که رهبران این جنبشها اقرار میکنند یکی از الگوها و رهبران بزرگ آنها در جنبش و انقلاب امام خمینی (ره) است.

 الگوی انقلابهای جهانی نهضت امام خمینی (ره) است 

رئیس سازمان بسیج اساتید اذعان داشت: نلسون ماندلا یکی از رهبرانی بود که ابراز داشته در آفریقای جنوبی توانست جنبش ضدنژاد پرستی را به پیروزی برساند و در این راه امام خمینی رهبر من بود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که باید کاری کنند تا درون جامعه ایرانی به خصوص عدهای از انقلابیون ایرانی را که سابقه انقلابی هم دارند را از جهت فکری استحاله کند و به سویی بکشانند که هیچ راهی جز رفتن به سمت غرب و مدرنیزم وجود ندارد.

وی افزود: در زمینه فتنه ۸۸ افرادی رهبری این فتنه را در داخل بر عهده داشتند که روزی از نیروهای انقلابی به شمار میرفتند.

صلاحی گفت: متاسفانه برخی از افراد از نظر تحلیلی نتوانستند پاسخگو باشند و احساس کردند با فروپاشی شوروی، حتما غرب به قدرت بلامنازع جهانی تبدیل میشود و نمیتوان در مقابل آن ایستاد.

وی اظهار داشت: غربیها با سرمایه گذاریهایی که درون کشور و با کمک دوستان قدیمی خود و برخی از سفیران انجام دادند، قصد داشتند موضوعی را به عنوان اپوزیسیون نظام مطرح کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: بعد از اینکه اپوزیسیونهایی مانند منافقین و آزادی از صحنه سیاسی کشور خارج شدند، کسانی به میدان آمدند که روزی از افراد انقلاب بودند و شعارشان این بود که مدرنیسم جبر است و باید این جبر از بین برود ولی هزینه آن کم باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که در آن ایام به مجلس و دولت وارد شدند میگفتند به اندیشههای دینی نمیتوان کمک کرد.
صلاحی با اشاره به توطئه چینی دشمنان انقلاب در ضربه زدن به ایران، اذعان داشت: وقتی آمریکاییها در منطقه گرفتار شدند و از جمهوری اسلامی، فلسطین و لبنان شکست سختی را متحمل شدند در صدد ایجاد راهکارهای جدیدی برآمدند.

فتنه ۸۸ نماد کینه توزی دشمنان انقلاب است

وی افزود: دشمنان انقلاب، در دوران برگزاری انتخابات فرصت را غنیمت شمرده تا با برنامه ریزیهای پیش بینی شده و با توجه به حرکتهای انقلاب مخملی در بعضی از کشورهای اقمار شوروی که راه انداخته بودند، تصمیم گرفتند در ایران هم این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه کودتای طرحی شده دشمنان انقلاب در انتخابات، با شکست مواجه شد، گفت: آنها تصور میکردند که در انتخابات با عنوان جعل و تخلف در انتخابات کار نظام را تمام کنند. متاسفانه انگلیسیها، آمریکاییها، فرانسویها و برخی از کشورهای غربی و کشورهای منطقه نیز در این توطئه دست داشتند.

وی ادامه داد: سه عامل اعتقادات دینی، قدرت و حضور آگاهانه و به هنگام رهبری، پشتیبانی از نظام و همچنین حضور مردم باعث شد تا دشمنان از دست جمهوری اسلامی شکست خورده و بعد از ۸ ماه مردم با حضور خود به صحنه آمدند و نشان دادند که همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند و هرگز اجازه نمیدهند کسی به کشور و حریمشان ورود کند.

صلاحی خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر بسیاری از افرادی که درون تنور فتنه آتش میافکندند و گفتند تقلبی در کار نبوده به این نتیجه رسیدند که اساسا در جمهوری اسلامی چیزی به نام تقلب وجود ندارد.

انتخابات مردمی است و امکان تقلب وجود ندارد

وی با بیان اینکه در طول انقلاب همیشه انتخابات توسط مردم و با نظر آنها صورت گرفته است، گفت: انتخابات همواره توسط مردم برگزار میشود و ممکن است در حین انتخابات تخلف وجود داشته باشد؛ اما تقلب هرگز وجود ندارد چرا که نمایندههای مردم در پای صندوقهای رای دانشجویان و استادان دانشگاهها بودند و امکان ندارد تقلب صورت گرفته باشد.

ملت هنوز منتظر عذرخواهی سران فتنه هستند
 
رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: امیدواریم موضوع نهم دی ماه تجربهای برای کسانی که به اشتباه خود اقرار کردند، باشد و همچنین کسانی که به اشتباهات خود ادامه میدهند و میدانند تقلب نشده جسارت و شجاعتی داشته باشند بیایند و اعلام کنند و از ملت ایران به خاطر صدماتی که وارد کردند عذرخواهی کنند.
 
تحریمها زائیده شکست و سرخوردگی دشمنان انقلاب است
 
صلاحی اذعان داشت: بعد از فتنه به دلیل دستاورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحریمها علیه کشورمان صورت گرفت. وقتی آنها فکر کردند که روزنهای برای رسیدن به اهدافشان وجود ندارد، تحریمها را علیه ایران آغاز کردند تا جبران شکست خود را بکنند؛ اما از عظمت و اقتدار ملت ایران غافل هستند.
 
وی اذعان داشت: در مذاکرات ژنو میخواهند بار دیگر فتنه انگیزی کنند و در بین ملت ایران دو دستگی ایجاد کنند تا یک گروه موافق و یگ گروه مخالف مذاکرات ژنو به وجود بیاید؛ اما بدانند ملت ایران همیشه هوشیار و آگاه هستند و آنها هرگز موفق نخواهند شد.
 
صلاحی با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند به بهانه مذاکرات ژنو، فتنه جدیدی راه اندازی کنند، گفت: مردم ایران همواره مطلع هستند و با هدایت رهبری قدرتمند، به هنگام وارد عرصهها میشوند و توطئهها را خنثی میکنند.
 
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات غرب در این است که هنوز ملت ایران را نشناختهاند و نسبت به رهبری ایران و قدرت به حرکت درآمدن آموزههای دینی آگاهی و اطلاعی ندارند.

وی افزود: دشمنان به دلیل اینکه در ظلم خود غرق شدهاند، سرانجام واقعیت درونی و باورهای ملت ایران را هرگز نخواهند شناخت چرا که آنها همیشه ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند و در عمل بزرگترین و بیشترین ظلم و ستم را به نوع بشر میکنند.

صلاحی با بیان اینکه آمریکاییها در جنایات معروف هستند و همه جهان، آنها را میشناسند، اذعان داشت: بزرگترین نقش رهبری آگاه سازی مردم بود و افراد بسیاری تلاش کردند تا برخورد قضایی نسبت به عاملان و سران فتنه صورت گیرد؛ اما مقام معظم رهبری مدیریت کردند تا خود مردم متوجه شوند این فتنه از کجا سرچشمه میگیرد و خود مردم به میدان آمدند و به فتنه پایان بخشیدند.

وی خاطر نشان کرد: تحمل رهبری و زمینه سازی اینکه مردم خودشان متوجه شوند و فتنه را جمع کنند بسیار اهمیت دارد و در نهم دی ماه، دوباره ۲۲ بهمن دیگری به وجود آمد که این بزرگترین نقشی بود که رهبری با مدیریت انجام داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: در عرصه جهانی، بحرانها نیاز به مدیریت دارند که متاسفانه امروز جهان فاقد این مدیریت است، اما کشور ما با داشتن رهبری آگاه از مدیریت مقتدر و هوشمندی برخوردار است.

وی ادامه داد: در کشور ایران به دلیل ویژگی و نوع خاصی که در اندیشه و آموزههای اسلامی به جهت تقوای الهی و بصیرت و شجاعت و ارتباطی که بین رهبری با مردم وجود دارد، مشکلات با هدایتهای دلسوزانه ایشان مرتفع میشود.
 
وی به اهمیت مدیریت مقام معظم رهبری در هدایت جامعه اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت مدیریت رهبری، باید در آکادمیکها و پژوهشکدههای جهان، مدیریت رهبری در این دوره و زمان امام راحل نیز مورد مطالعه قرار گیرد چرا که این نوع مدیریت با کمترین هزینه بزرگترین تهدید علیه یک ملت را از بین میبرد.
 
صلاحی تصریح کرد: اگر دشمن در دوران متفاوت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در انجام تهدید و رسیدن به اهداف پلید خود موفق میشد قطعا وضعیت ایران به مراتب از سوریه و عراق بدتر بود و آنها کشورمان را نابود میکردند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان گفت: آمریکاییها معتقدند هر حرکت آزادیخواهانهای که در جهان وجود دارد از انقلاب اسلامی منشأ میگیرد و به همین دلیل از اقتدار ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری هراس دارند.
نظر شما
پربیننده ها