سازمان عفو بین‌الملل:

عربستان با بمب‌های خوشه‌ای یمن را به میادین مین تبدیل کرده‌است

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد، عربستان با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ یمن، مناطق مختلف این کشور را به «میادین مین» تبدیل کرده‌است.
کد خبر: ۸۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ - 23May 2016

عربستان با بمب‌های خوشه‌ای یمن را به میادین مین تبدیل کرده‌است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بینالملل با اشاره به ریزش بمبهای خوشهای توسط جنگندههای سعودی در یمن، درباره خطر این بمبها به غیر نظامیان هشدار داد و خاطرنشان کرد، بمبهای خوشهای مناطق مختلف یمن را به «میدانهای مین» تبدیل کردهاست.

سازمان عفو بینالملل خاطرنشان کرد: کودکان و غیر نظامیان توسط بمبهای خوشهای منفجر نشده «کشته و مثله میشوند.»

این سازمان، عربستان سعودی را به عدم استفاده از این مهمات جنگی و همچنین جامعه جهانی را به کمک در پاکسازی مناطق یمن فراخواند.

مهمات و جنگافزارهای خوشهای حامل دهها و یا صدها خوشه بمب هستند که بعد از پراکنده شدن در منطقهای وسیع که اغلب به گستردگی یک میدان فوتبال است، منفجر میشوند. طبق کنوانسیون بمبهای خوشهای که سال 2008 به امضای 116 کشور رسید، استفاده از این بمبها ممنوع است ولی آمریکا، عربستان و یمن این کنوانسیون را امضا نکردهاند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار