دریادار فدوی خبر داد

نصب "موشک‌های سنگین" بر روی شناورها و بالگردهای کوچک سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه از نصب موشک‌های ضد ناو بزرگ روی بالگردهای کوچک و نصب و عملیاتی کردن موشک‌های سنگین روی شناورهای این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴ - 24December 2013

نصب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، اخیرا دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع تعدادی از فرماندهان و کارکنان این نیرو از نصب و به کارگیری انواع موشکهای سنگین بر روی شناورها و بالگردهای کوچک سپاه خبر داده و گفته است: "ما به لحاظ نوع مأموریتی که داریم، توانستیم از اول تا آخر با باورمندی، طراحی، تولید و تجهیزات شناوری مانند نصب موشکهای ضدناو بزرگ روی بالگردهای کوچک یا نصب و عملیاتی کردن موشکهای سنگین روی شناورها و بالگردهای کوچک را خودمان انجام دهیم".

منظور فرمانده نیروی دریایی سپاه از "موشکهای سنگین" میتواند انواع موشکهای کروز دریایی با بُردهای بلند باشد که "موشک نور" با برد بیش از 120 کیلومتر و موشک قادر با برد بیش از 200 کیلومتر ازجمله مهمترین آنهاست.

علاوه بر این 2 نمونه مشهور، سردار سید مهدی فرحی رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع نیز در ابتدای سال جاری، از موشکهای کروز 300 کیلومتری خبر داد و گفت که این موشکها هم اکنون در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار دارند.

سردار فرحی البته در این گفتگو از موشک دیگری به نام "غدیر" نیز نام برد اما توضیحی درباره مشخصات، بُرد، قدرت تخریب و نیز تفاوت آن با موشکهای کروز قبلی نگفت، البته بنا بر اخبار منتشره، این موشک در ماههای اخیر با موفقیت تست شده است.

اینها بیش از انواع موشکهای کروزی است که بنا بر گفته فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح در دست طراحی و ساخت است که در آینده می تواند توان یگانهای شناوری و پروازی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را در مقابله با انواع تهدیدات دریاپایه به طرز چشمگیری افزایش دهد.

دریادار فدوی همچنین میگوید: "ما مدعی هستیم یکی از منحصربهفردترین مراکزی که در آن تولید علم صورت گرفته، نیروی دریایی سپاه بوده و در این رقابت از سایر نیروها پیش افتاده است".

 نیروی دریایی سپاه با در اختیار داشتن انواع شناورهای تندروی موشک انداز در منطقه خلیج فارس و حفاظت از تنگه استراتژیک هرمز، یکی از قدرتمندترین نیروهای دریایی جهان در این حوزه محسوب میشود؛ شناورهایی که بنا بر گفته دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، میتوانند با سرعتی معادل 50 نات (معادل 92.6 کیلومتر بر ساعت) موشک خود را به سمت هدف شلیک کنند.

تجهیز این شناورها به انواع موشکهای با برد مختلف، در کنار به کارگیری انواع پهپادهای شناسایی و رزمی و نیز بالگردهای تهاجمی مجهز به موشکهای ضدسطحی و زیرسطحی بیشترین نقش را در حفظ امنیت در آبراه مهم خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.

این در حالیست که دیگر یگانهای این نیرو مانند تفنگداران دریایی زبده، به صورت کامل تمامی ترددهای شناورهای رزمی و غیررزمی بیگانه در ورود به خلیج فارس را کنترل میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار