با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

اولین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی در قم برگزار شد

اولین یادواره سه شهید نهضت سواد آموزی قم پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ - 23May 2016

اولین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در اولین یادواره بزرگداشت سه شهید نهضت سواد آموزی استان قم و به یاد 176شهید نهضت سواد آموزی کشور، علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: شهدا زنده و خودشان ناظر و صاحب مجلس هستند و از خانواده، بستگان و همرزمان خود دستگیری می کنند.

وی سپس به ذکر اسنادی از زنده بودن شهدا پرداخت و افزود: روحانی شهید صالحی خوانساری شهید بزرگواری بود که پس از شهادت کارنامه فرزندش را امضاء کرد و اصل این کارنامه در موزه نگهداری می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به خاطرات نویسنده کتاب دا از 17 روز حضور در خرمشهر، ادامه داد: شهدا و ایثارگران در دفاع از نظام و کشور پیشقدم بودند و فریادشان همواره در گوش زمانه می پیچد و اگر شهید جهان آرا حضور داشت، چندین مجلد از خاطرات آن حماسه فراموش نشدنی می نوشت.

وی در پایان با گرامیداشت ایام نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج)، سلام و پیام تشکر دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش و حجت الاسلام قرائتی را به شرکت کنندگان در یادواره شهدای نهضت ابلاغ کرد.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز طی سخنانی با گرامیداشت تقارن ایام جشن های نیمه شعبان و ایام هفته مقاومت و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر ابراز کرد: یک ششم کل شهدای استان را معلمان و دانش آموزان شهید تشکیل می دهند و این، افتخار بزرگی برای مجموعه بزرگ تعلیم و تربیت استان می باشد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در مدارس سراسر استان خاطرنشان ساخت: شهدا مظهر اقتدار نظام اسلامی هستند و رسالت عظیمی بر دوش دستگاه آموزش و پرورش قرار دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت و پیام خون شهیدان را به نسل های آینده به خوبی منتقل نماییم.

در این مراسم، همزمان با زمان آزاد سازی خرمشهر در ساعت 11 روز سوم خرداد سال 61، با ابتکار و همت روابط عموم اداره کل آموزش و پرورش، مارش پیروزی و پیام خاطره آفرین آزاد سازی خرمشهر پخش گردید.

همچنین مادر شهید علیخانی و برادر شهیدان ملک محمدی از شهدای کربلای پنج در شلمچه و فرزند شهیده حاج بابایی از شهدای بمباران هوایی قم به بیان خاطراتی از شهدای خود پرداختند و در پایان این مراسم، با اهداء هدایایی، از خانواده های این سه شهید بزرگوار نهضت تجلیل به عمل آمد.

قرائت بخشی از پیام وزیر آموزش و پرورش خطاب به یادواره، ذکر نامی از شهیدان عباسعلی بافرانی و علی رضایی کمال آباد از شهدای آزاد سازی خرمشهر و نیز گلباران مزار شهدای نهضت سواد آموزی قم و ادای احترام به قبور مطهر آنان، بخش پایانی اولین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی استان بود.

این مراسم، با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، استاندار قم، فرماندار قم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و مسئولانی از سپاه و ... با همکاری بنیاد شهید، سازمان بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج دانش آموزی، اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش و هیات عاشقان حسینی(ع)، پیروان ولایت استان قم برگزار شد.

یادآور می شود: در آستانه برگزاری یادواره، مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی قم با خانواده های شهدای نهضت سواد آموزی استان قم دیدار کردند.

نظر شما
پربیننده ها