روح الله برادری مطرح کرد

نمایش خانه‌ای کنار ابرها در جشنواره فیلم فجر/ لزوم توجه هنرمندان به حوادث سال 88

تهیه کننده فیلم سینمایی خانه‌ای کنار ابرها گفت: اگر کسی بخواهد در مورد مسائل روز جامعه مثل 9 دی یا حوادث 88 فیلم بسازد مانعی برای او وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ - 24December 2013

نمایش خانه‌ای کنار ابرها در جشنواره فیلم فجر/ لزوم توجه هنرمندان به حوادث سال 88

روح الله برادری تهیه کننده مطرح سینما درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: فیلم "خانه ای کنارابرها" درباره دو جوان بسیجی است که در طول قصه اتفاقاتی برایشان می افتد و این اتفاقات نگاه آنها به دنیا را عوض می کند.

وی افزود: این فیلم به طور مستقیم به جنگ نمی پردازد بلکه مسائل آن را به طورغیرمستقیم بیان می کند، فیلم جنگی حتما نباید توپ و تانک داشته باشد، آن چیزی که در جنگ پشت جبهه ها می گذشت هم جزیی از جنگ ما بوده است.

روح الله برادری تصریح کرد: ما سعی کردیم در این فیلم حضور زن ها در پشت جبهه را به شکلی درست به تصویر بکشیم، در برخی فیلم ها خانم ها را نشان میدهند که در خط مقدم حضور دارند در حالیکه هیچ خانمی در طول جنگ در خط مقدم حضور نداشت، فعالیت خانم ها اکثرا در پشت جبهه و در بیمارستان صحرایی بود.

تهیه کننده حمله به اچ 3، سجاده آتش و تیرباران با تاکید بر تامین سرمایه این فیلم توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: هیچ ارگانی در رابطه با تامین سرمایه این فیلم با ما همکاری نکرد حتی به بهانه اینکه فیلمبردارمان مورد تایید آقایان نیست لنز هم به ما داده نشد.  

روح الله برادری در مورد علت مطرح نشدن مسائل روز جامعه در سینما گفت: آقای تقوایی در جشنواره سینما حقیقت گفته که در طول سی و چند سال گذشته هیچ مزاحمی برای تولید فیلم نداشته است، وی واقعیت موجود در سینمای ایران را به درستی بیان کرده است، اگر کسی بخواهد در مورد مسائل روز جامعه مثل 9 دی یا حوادث 88 فیلم بسازد مانعی برای او وجود ندارد به شرط آنکه با نظام و حاکمیت زاویه نداشته باشد.

وی افزود: متاسفانه شرایط فیلمسازی در کشور به گونه ای پیش رفته که دشمنی کردن با نظام و آرمانهایش به یک پز روشنفکری تبدیل شده است، این روش درست نیست و هنرمندان باید مانند مردم در صحنه های حساس انقلاب حضورداشته باشند و موضع خود را اعلام کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار