سوریه و ایران محور گفت‌وگوهای اولاند در سفر به عربستان

رئیس‌جمهور فرانسه روز یک‌شنبه آینده به‌منظور گفتگو با مقامات سعودی درباره سوریه و ایران به ریاض سفر می‌کند.
کد خبر: ۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳ - 24December 2013

سوریه و ایران محور گفت‌وگوهای اولاند در سفر به عربستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه، بهمحض ورود به ریاض با شاه سعودی دیدار میکند. اولاند قبل از بازگشت به پاریس نیز با شاهزاده "امیر سلمانبن عبدالعزیز" ولیعهد و "متعببن عبدالله" وزیر گارد ملی عربستان دیدار و گفتوگو خواهد کرد. این دومین سفر فرانسوا اولاند به عربستان طی یک سال گذشته است.

"لوران فابیوس" وزیر خارجه، "جان لودریان" وزیر دفاع فرانسه، "نیکول بریک" وزیر تجارت خارجی و نیز یک هیئت 30نفره دیگر از مسئولان شرکتهای بازرگانی اولاند را در سفر به عربستان همراهی خواهند کرد.

منابع فرانسوی مسئول تدارکات این سفر تصریح کرده است: رابطه با عربستان بسیار خوب است؛ این کشور شریک ما در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: "این سفری فرصتی برای رئیس جمهور اولاند و کادر رهبری سعودی برای بررسی بحرانهای منطقه بهویژه سوریه، لبنان، پرونده ایران، مصر و روند صلح در خاورمیانه محسوب میشود".

این منبع فرانسوی تصریح کرد: "فرانسه و سعودی توافق کردهاند با وجود بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) راهکاری دیپلماتیک برای بحران سوریه وجود ندارد. پاریس با ریاض همکاری میکند تا خروجی کنفرانس ژنو2 مؤثر و معتبر باشد و پایههای مرحله انتقالی در سوریه را بنا نهد".

نظر شما
پربیننده ها