نظرات مفسران درباره مبانی تربیت از دیدگاه قرآن

نویسنده کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن کریم گفت: هر آیه در این کتاب از منظر 6 تفسیر بررسی شده است.
کد خبر: ۸۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 24May 2016

نظرات مفسران درباره مبانی تربیت از دیدگاه قرآن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اسلامی حجت الاسلام محمد بهشتی در نشست نقد کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن کریم افزود: اولین ویژگی این کتاب، قرآنی بودن موضوع و بینا رشته ای بودن آن است و در هر آیه تلاش کرده ایم که 6 تفسیر را مشاهده کنیم و معیار ما تفسیر المیزان بوده ولی تفاسیر تبیان، نورالثقلین و چند تفسیر دیگر نیز مورد ملاحظه قرار گرفت.


وی اضافه کرد: مبانی تربیت، هستی شناسی و معرفت شناسی را در تألیف این کتاب ذکر کرده ایم و مورد تایید برخی از بزرگان قرآنی نیز قرار گرفته است.


این پژوهشگر مذهبی با اشاره به تفسیر کلمه مبانی که یکی از ناقدان به عنوان اشکال عنوان کرده بود، گفت: در تعریف مبانی تعاریف مختلفی وجود دارد در حالی که ما به تعریف در چند سطر اکتفا نکرده و ضمن اعلام نظرات اساتید تعلیم و تربیت، هفت ویژگی را براین ذکر کرده ایم.


بهشتی، نقد را یکی از برکات پژوهش دانست و گفت: نقد و تحقیق دارای فوایدی از جمله تکمیل کنندگی، پیش برندگی، منقح سازی و مهذب کنندگی است و البته نقد باید مستند، عالمانه، محققانه و منصفانه باشد.
وی درباره کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن کریم گفت: این کتاب زیر نظر شورای علمی متشکل از اعضای هفت نفره قرآن پژوه نوشته شده و مرحوم آیت الله محمدهادی معرفت برای تالیف این کتاب، راهنمایی هایی را ارائه داده بودند.


حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر گروه مطالعات قرآن و حدیث پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز گفت: کتاب را با علاقه خواندم و هنگامی که از تربیت سخن می گوییم، مراد دانشی برآمده از قرآن که قرار است در گام اول دانش آن و سپس قواعد و بایدها و نبایدها بحث شود.
وی ادامه داد: تلقی من از مجموعه متن این است که مستقیماً از مبانی رو به مسئله رفته اند در حالی که قاعدتاً مبانی دانش به معنای مصطلح باید تولید شود. یعنی هست هایی که قرآن فراروی ما می گذارد و ما باید از این منظر به بایدها و نبایدها برسیم.


نشست نقد و بررسی کتاب مبانی تربیت از دیدگاه قرآن کریم روز گذشته (دوشنبه) با حضور صاحبنظران این حوزه همچون حجت الاسلام سید احمد رهنمایی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دفتر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.


منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار