امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

وحدت تشیع و تسنن در مسئله استهلال بر عزت مسلمین جهان می افزاید

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: وحدت مایه ی آرامش در جامعه است و وحدت تشیع و تسنن در مسئله استهلال بر عزت مسلمین جهان می افزاید
کد خبر: ۸۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ - 25May 2016

وحدت تشیع و تسنن در مسئله استهلال بر عزت مسلمین جهان می افزاید

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در افتتاحیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) بنیان جهل و ستم و خشونت را ویران و رسالت خود را جهانی کرد و اکنون نیز علما وارثان پیامبر هستند تا ستون خیمه جامعه باشند.

ماموستا محمدی گفت: این ملت در طول طریق دریافتند رمز پیروزی در پرهیز از اختلافات قومی و طایفه ای و وحدت مایه آرامش در جامعه است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: وحدت تشیع و تسنن در مساله استهلال بر عزت مسلمین جهان می افزاید.

در ادامه حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تفرقه و اختلاف در مناطق مختلف جهان سبب برادر کشی شده است.

وی افزود: اخیرا برخی از روشنفکران غربی به نوعی این مساله را عنوان می کنند که ماه های قمری را در کشور کمرنگ کنند در حالی که عبادات مسلمین با ماه های قمری عجین شده است.

حجت الاسلام قریشی در پایان گفت: باید به آیات الهی تمسک جوییم و زمینه های تفرقه را به وحدت تبدیل کنیم.

مولوی حبیب الرحمان مطهری، مدرس و مدیر مدرسه احناف خواف، نیز اظهار داشت: مساله استهلال که از صدر اسلام تا کنون مورد توجه علمای شیعه و سنی بوده دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه دو مسئله مهم حج و روزه ماه مبارک رمضان مربوط به استهلال می شود، گفت مسئله روئیت هلال در راس مساله فقهی باید باشد.

مدرس و مدیر مدرسه احناف خواف وحدت میان مسلمانان به عنوان یکی از مهمترین مضوعات جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار