عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری:

امسال از نظر نجومی باید در تمام دنیا یک روز واحد به‌عنوان عید "فطر" اعلام شود

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: از نظر نجومی امسال در ایران و تمامی کشورهای دنیا، غروب روز سه‌شنبه (15 تیر) ماه شوال قابل رویت خواهد بود و لذا باید یک روز واحد بعنوان روز عید سعید فطر اعلام شود.
کد خبر: ۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ - 25May 2016

امسال از نظر نجومی باید در تمام دنیا یک روز واحد به‌عنوان عید

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام سیدرضا اصفهانی در مراسم افتتاحیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که با حضور علمای اهل تسنن یازده استان کشور در کرمانشاه در حال برگزاری است، با بیان اینکه امسال یک اتفاق جالب نجومی در دنیا رخ خواهد داد و یک روز به عنوان روز عید سعید فطر در تمام کشورهای اسلامی خواهد بود، گفت: امسال از نظر نجومی در تمام دنیا یک روز واحد به عنوان عید سعید فطر خواهد بود.

 اصفهانی افزود: امسال با استناد به تقویم "ام القرا" که تقویم رسمی کشور عربستان است، روز پانزدهم تیرماه روز پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و از نظر نجومی در ایران اسلامی نیز همین روز به عنوان روز پایان ماه مبارک رمضان است و لذا امسال از نظر نجومی در شرق و غرب عالم یک روز واحد روز عید خواهد بود.

وی با بیان اینکه هلال ماه شوال در روز پانزدهم تیر در تمامی دنیا رویت خواهد شد، افزود: در ایران اسلامی افرادی که تمایل داشته باشند در این روز هلال ماه را رویت کنند باید به یک مکان مناسب مراجعه کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین تقویم اسلامی برای تمامی مسلمانان گفت: باید در خصوص موضوع تقویم اسلامی یک فکر اساسی شود.

 به گفته اصفهانی مقوله تدوین تقویم اسلامی در آیندهای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برنامهریزی در راستای تشکیل مجمع جهانی استهلال و احتمال تشکیل آن در آینده نزدیک خبر داد.

سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که با حضور علمای اهل تسنن 11 استان کشور شامل استانهای آذربایجان غربی، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و ... در کرمانشاه در حال برگزاری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار