سردار باقرزاده در همایش فرجام مقاومت عنوان کرد؛

تجلیل از شهدا در مقاومت در برابر دشمنان عینیت پیدا می­ کند/ خط تقابلی دشمن تمام نشدنی است

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در بزرگداشت شهدا تجلیل از این بزرگواران زمانی عینیت پیدا می­ کند که ما در مقابل دشمن و خواسته­ های او بایستیم و مقاومت کنیم که اگر این امر محقق شد از شهدا به معنای واقعی تجلیل کرده ­ایم و معنای استقامت همین است.
کد خبر: ۸۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲ - 26May 2016

تجلیل از شهدا در مقاومت در برابر دشمنان عینیت پیدا می­ کند/ خط تقابلی دشمن تمام نشدنی است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، همایش فرجام مقاومت به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت ­المقدس در سالن اجتماعات دانشگاه اسلامی علوم رضوی واقع در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این همایش که جمعی خانواده شهدای مدافع حرم و همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی حضور داشتند، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و همچنین فرمانده شهید تیپ 21 امام رضا(ع) سردار شهید محمد مهدی خادم الشریعه که در عملیات بیت­ المقدس به شهادت رسید خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم اظهار داشت: ایران وطن شما است و دوعیتی وجود ندارد. امروز به واسطه جنگ اعتقادی که در منطقه در حال انجام شیعه مرزها را برداشته است. ما در سوریه با اینکه از افغانستان و ایران شهید داریم اما از کشور عراق مجاهدینی داریم که علی­رغم اینکه در کشورشان درگیر جنگ هستند اما به خاطر اعتقاداتشان و اینکه احساس خطر می ­کنند عازم سوریه می­ شوند و در دفاع از حرم به فیض شهادت نائل می ­آیند.

وی در ادامه با اشاره به واژه مقاومت و ریشه­ و معانی آن افزود: مقاومت به معنای این است که همه گامها را تا هدف برداشتند و دست از هدف برنداشتند. این سوال پیش می­آید که ما در چه مقطعی از انقلاب اسلامی احتیاج به استقامت داریم؟ در جواب باید گفت از زمانی که اندیشه انقلاب اسلامی اظهار شد و بعد تثبیت شد در ادامه لازمه حرکت انقلاب، مقاومت است که این مقاومت علی­ الدوام باید ادامه داشته باشد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: استقامت به عواملی بستگی دارد که مهمترین آن عزم است. عزم به این معنا است که بنا به انجام عملی گذاشتن و هیچ چیز باعث توقف انسان در مسیری که عزم خود را در پیمودن آن جزم کرده نشود. مانند حرکتی که حضرت امام(ره) آن را آغاز کردند و ایشان فرمودند که شاه باید برود و یا در محاصره آبادان فرمودند حصرآبادان باید شکسته شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، جانزدن را یکی از عوامل موثر در مقاومت دانست و تأکید کرد: لازمه جانزدن این است که باور کنیم که دشمن داریم و او با ما جنگ دارد.الان با مسئله ­ای که روبرو هستیم این است که بعضی تردید دارند که جنگی هست و یا دشمنی وجود دارد. وظیفه ما این است که در مقابل تهدید دشمن جانزنیم و در برابر او بایستیم چون خدا ناصر ما است.

سردار باقرزاده سپس در خصوص جنگ روانی دشمن یادآور شد: دشمن برای دستیابی به اهداف خود جنگ روانی را آغاز کرده است تا شما در مقابل دشمن تمکین کنید و تابع ادراکات درونی خود نباشید. ده­ ها دستگاه ­ها کار می­ کند که مردم را در مسیر آرمان خواهی، شجاعت و عزت باز دارد. خط تقابلی دشمن تمام نشدنی است تا مادامی که شما در مسیری که طی می­ کنید استقامت و پایداری کنید.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد: ما در رویارویی با دشمن باید به گونه ­ای عمل کنیم که حداقل هم ­آوردی برای خود نطلبد و او را مأیوس کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی در موضوع اقتصادمقاومتی تأکیداتی دارند دغدغه این است که پازل مقاومت کامل شود، و این در عمل تجلی پیدا می­ کند و به حرف عملیاتی نمی ­شود. در بزرگداشت شهدا نیز تجلیل از این بزرگواران زمانی عینیت پیدا می ­کند که ما در مقابل دشمن و خواسته­ های او بایستیم و مقاومت کنیم و مورد تطمیع دشمن قرار نگیریم که اگر این امر محقق شد از شهدا به معنای واقعی تجلیل کرده ­ایم و نگذاشته ­ایم عَلم آنها به زمین بیفتد که معنای استقامت نیز همین است.

سردار باقرزاده در پایان سخنانش ابراز داشت: فرآیند نصرت الهی در مکتب ما از جایگاه خاصی برخوردار است. این فرایند بیانگر این مطلب است که به یک نیروی برتری باور داشتن که انسان را در صحنه کارزار یاری می­ کند. همین روح ایمان است که باعث شد اشغالگران اسرائیلی جنوب لبنان را ترک کنند.

در ابتدای مراسم علیرضا دلبریان از رزمندگان غواص گردان یاسین به روایتگری پرداخت. در پایان این مراسم نیز از خانواده سردار شهید محسن قاجاریان فرمانده تیپ21 امام رضا(ع)، سردار شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) فرمانده تیپ فاطمیون، سردار شهید شمس­آبادی نماینده اطلاعات سپاه در سوریه و شهید حسن قاسمی دانا و حجت­ الاسلام و المسلمین رضایی که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید تجلیل شد.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار