آغاز موج جدید سرکوب ها در مصر

به نظر می رسد انفجارها و خشونت های روزهای اخیر مصر فرصت لازم را برای دولت این کشور به منظور آغاز موج جدید سرکوب ها علیه مخالفان خود فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 25December 2013

آغاز موج جدید سرکوب ها در مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی در روزهای اخیر شاهد بروز موج جدیدی از انفجارها در مصر بوده ایم، به نظر می رسد دولت این کشور تلاش دارد از فرصت موجود برای سرکوب مخالفان خود به خصوص اعضای دولت قبلی استفاده نماید که دستگیری "هشام قندیل" نخست وزیر سابق مصر از جمله نمونه های آن به شمار می رود.

گفتنی است در حالی که انفجار در مرکز فرماندهی پلیس در شهر المنصوره توجه محافل رسانه ای در مصر را به خود جلب کرده بود، دولت مصر در اقدامی مهم نخست وزیر سابق کشور در دوره ریاست جمهوری محمد مرسی را دستگیر کرد.

آنچه بر اهمیت این امر می افزاید این نکته است که این اقدام را باید در راستای سخنان مقامات دولتی مصر در روز گذشته تحلیل نمود. به طوری که نخست وزیر کنونی مصر طی سخنانی اخوان المسلمین را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد. این امر از آنجا که زمینه لازم برای تعقیب و دستگیری اعضای اخوان را فراهم می کند می تواند مقدمه موج جدید سرکوب ها در مصر علیه مخالفان دولت کنونی نیز به شمار رود و دستگیری قندیل را نیز می توان در این راستا تفسیر کرد.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار