سردار اصلانی:

مقابله با تهدیدات باید بر پایه مباحث علمی و آینده‌پژوهی صورت گیرد

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اهمیت مقابله با تهدیدات حوزه علوم پزشکی گفت: مسلما با ابزار 30 سال پیش نمی‌توان به مقابله با تهدیدات رفت و باید این مسئله بر پایه مباحث علمی و آینده‌پژوهی انجام شود.
کد خبر: ۸۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ - 28May 2016

مقابله با تهدیدات باید بر پایه مباحث علمی و آینده‌پژوهی صورت گیرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار جعفر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطرار که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: تمام سختی هایی که تاکنون به انقلاب تحمیل شده و روز به روز هم پیچیدهتر میشود، به خاطر این بوده که بر خلاف حرکت کشورهای استکباری، راه خود را ادامه داده است.

وی افزود: تهدیدهای بسیاری همواره متوجه ایران است و نهتنها یک روز هم در این 38 سال بدون تهدید نبوده، بلکه هر روز هم با تهدیدات نوینی روبرو شده است، حالا اگر نام خود را پاسدار انقلاب گذاشتهایم، باید این تهدیدات را شناخته و با آن مقابله کنیم؛ بنابراین با ابزار 30 سال پیش نمیتوان با تهدیدات مقابله کرد؛ البته مقابله با تهدیدات را باید بر پایه مباحث علمی و آیندهپژوهی انجام داد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: مجموعههای علمی و تحقیقاتی در تراز اول در نیروهای مسلح قرار دارند، و ماموریت اصلی برای مقابله با تهدیدات است؛ پس مجموعههای علمی و پژوهشی زینت المجالس نیستند.

سردار اصلانی با تاکید بر اینکه مجموعههای تصمیمگیرنده در نیروهای مسلح باید از دانشکده داروسازی نظامی حمایت کنند، بیان داشت: آمریکا برای یک موضوع خاص علمی که استفاده نظامی دارد، معادل 10 میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی اختصاص میدهد؛ هرچند ما چنین مبالغی نداریم، ولی میبایست حداقلهایی داشته باشیم تا همانند دوران دفاع مقدس که یک به صد بودیم، و در نهایت پیروز شدیم، اکنون نیز بتوانیم کشور را سربلند سازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار