یادداشت؛

لزوم تداوم نمایشگاه آثار جشنواره هنر مقاومت در طول سال

زمانی که مشارکت عمومی هنرمندان بیشتر شود بدین معنی است که برپایی جشنواره در میان هنرمندان اثر گذاربوده است و همواره به دنبال فضاهایی هستند تا ذهنیت خود را پیاده و به معرض نمایش بگذارند.
کد خبر: ۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵ - 29December 2013

لزوم تداوم نمایشگاه آثار جشنواره هنر مقاومت در طول سال

طاهر شیخ الحکمایی دبیر بخش طرحهای حجمی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به بهانه برگزاری این جشنواره یادداشتی را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد. متن این یادداشت بدین شرح است:

در طی این سه دوره از برگزاری جشنواره جهانی هنر مقاومت شاهد استقبال هنرمندان از این جشنواره بوده ایم و در دور اول مشارکت هنرمندان داخلی را شاهد بودیم که با رسیدن به سومین دوره، جشنواره جهانی هنر مقاومت در میان هنرمندان خارجی نیز با اقبال خوبی روبرو شد. به خصوص در این دوره که تعداد بسیار زیادی از مشارکت هنرمندان خارجی را شاهد بودیم و این امر نشان می دهد که برگزاری این دو سالانه در حوزه مقاومت بسیار تاثیرگذار است و واکنشی که هنرمندان داخلی و خارجی در هر دوره از خود نشان دادند نسبت به هر دوره بیشتر بوده است.

از سوی دیگر نیز در هر دوره شاهد رشد کیفی آثار جشنواره هم بوده ایم که این امر نشان دهنده این است که برگزاری این جشنواره در رشد خلاقیت هنرمندان نیز تاثیرگذار بوده است. همچنین آثار رسیده از بخش بین الملل تنها مربوط به کشورهای اسلامی نبود و تعداد آثار رسیده به اندازه ای بود که از میان آن ها آثار با کیفیت تر و مناسب تر را انتخاب کردیم.

در واقع زمانی که مشارکت عمومی هنرمندان دراین زمینه ها بیشتر شود و واکنش نشان دهند بدین معنی است که برپایی جشنواره در میان هنرمندان اثر گذاربوده است و همواره به دنبال فضاهایی هستند تا ذهنیت خود را پیاده و به معرض نمایش بگذارند. امیدوارم تبلیغات جشنواره جهت رونق بیشتر آثار و حضور هنرمندان خارجی دیگر کشورهای جهان نیز افزایش یابد.

این را هم باید بگویم که هنرهای تجسمی یکی از ابزارهایی است که می توان به خوبی از آن برای انتقال و رسانه ای کردن مفهوم مقاومت بهره جست، البته در این میان ممکن است که برخی از مردم با دیگر هنرها ارتباط بیشتری برقرار کنند، بنابراین باید تمامی هنرها به صورت موازی در کنار هم حرکت کنند تا تاثیرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

علاوه بر این برای تاثیرگذاری بیشتر جشنواره باید برگزاری نمایشگاه در طول سال برقرار باشد و آثار جشنواره در مسیر آرشیو قرار نگیرند بلکه در طول سال در استان های کشور و نمایشگاه های مختلف در معرض دید عموم قرار بگیرند، چرا که خیلی از علاقه مندان در طول برپایی نمایشگاه فرصت حضور و تماشای آثار را ندارند پس باید برپایی نمایشگاه در طول سال تداوم داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها