وصیت‌های جاودان-34/ شهید "احسان قاسمیه":

در اسلام تماشاچی نداریم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید "احسان قاسمیه" آمده است: "در اسلام تماشاچی نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند؛ وگرنه خود نیز باطلند."
کد خبر: ۸۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ - 29May 2016

در اسلام تماشاچی نداریم

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، احسان قاسمیه برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق عازم ایالات متحده شد. او با شنیدن خبر تجاوز رژیم بعث به خاک کشورمان، بازگشت و عازم جنگ شد.

احسان مدتی فرماندهی گردان حضرت امیرالمؤمنین(ع) (گردان 9 قدر پادگان ولی عصر«عجلالله تعالی فرجه» تهران) را بر عهده داشت. با آغاز عملیات بیت المقدس به همراه شهید احمد ملا سلیمانی و شهید اکبر شیرازی عازم جنوب شد و در مرحله سوم عملیات بیت المقدس در تاریخ 20 اردیبهشت 61 در سن 24 سالگی به شهادت رسید.

در بخشی از وصیتنامه شهید احسان قاسمیه آمده است:

درود به امام عزیزم، ای کاش هزاران جان داشتم و همه اش را نثار روح الهیات میکردم، تو به ما فلسفه پیروزی در راه حق را آموختی و من امیدوارم با دادن چند قطره خون بیارزشم درس تو را خوب آموخته باشم.

در اسلام تماشاچی نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند.

پیام من به شما این است که زندگی؛ ماندن در چهار دیواری خانه و زندگی کردن برای زنده ماندن و لذت بردن و بی تفاوت بودن نسبت به تضادهای بین حق و باطل نیست بلکه زندگی و زنده ماندن؛ مرگ در راه خداست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار